József Attila Könyvtár - Helytörténeti Adatbázis | Keresés | Dunai Vasmű Kikötőüzeme

86 db találat
Dátum downCímLeírás
2009-09-01A kikötő története (1.rész)A cikk a kikötő helyének kijelölését, építést 1954. évi üzembe helyezését, majd a Dunai Vasműhöz történő csatolását mutatja be.
2007-02-09Dinamikus válaszok az átalakuló piac kihívásaira.Kiegyensúlyozottan teljesített a Kikötő Kft.
1999-04-15Idegen áruk ki és berakodása tekintetében 1998 rekordéve ...Rekordévet zárt a Kikötő Kft.
1991-04-16Híd és kikötőNincs összehangolt koncepció.A Duna mint vizi út, a hídépítés kérdései, lehetőségei.
1991-04-11Kikötő: angol, német, olasz...Noha még csak papiron létezik a Kikötő kft, mintönálló egység, nagy a külföldi tőke érdeklődése iránta.
1991-01-10Kikötő: menni vagy maradniA kikötő fejlesztése, nemzetközivé tétele állami feladat lehetne, de nincs rá pénz.
1990-09-12Visznek még valamit vizen...Alacsony vízállás miatt csak félteherrel közlekednek az uszályok. Készülnek az új uszályállások, a problémák könnyitésére.
1990-07-12Főszerepben a kikötőiekMegkezdődött a kikötő átépítése. Uj darukatvásárolnak és megerősitik a kikötői támfalakatis.
1989-12-27Már kellett tőrni a jegetKedvezőtlen vízállás, majd decemberben mélypont a Dunán. Elkerülhetetlen a kikötő fejlesztése.
1989-09-20Hajózni jóA magyar kikötőhálózat helyzetéről, köztük a dunaújvárosi kikötőről.
1989-02-28Ismét üzemel a kikötőJanuárban több mint 100 ezer tonna áru hagyta ela városi kikötőt. Sajnos februárban azuszálybalesetek miatt leáált a forgalom a Dunán komoly gondokat okozva a DV exportjában. Anagyvállalat célja az év első hat hónapjában az exportszállitás nagy részének lebonyolítása.
1988-09-26Kétmillió tonna, vízenA tervek szerint a kikötő rekonstrukciója1992-ben fejeződik be. Adatok.
1988-09-06A kikötő fejlesztés előtt. Erőik végéhez értek.A Szalki-szigeti kikötő helyzetéről. A kikötő műszaki fejlesztésre szorul: partfal stabilizálása, raktározótér növelése stb.
1988-04-09Teljesítménycsúcs a kikötőbenAz ünnepek alatt is általános csúcsforgalom vana kikőtóben. Az apadás után a kikötőben 208 ezer tonnányi árút mozgatnak meg.
1987-08-05Használt, de még jó állapotban...Használt, de még jó állapotban lévő darutvásárolt a Dunai Vasmű a budapesti gázgyártól.
1987-02-10Tavaszra vár a "Remény"Riport a kikötőben veszteglő hajók mindennapjáról.
1987-01-22Szállítani kellAz új kokszolómű kiszolgálása a kikötőből. A Kikötőüzemről.
1986-12-18A Dunai Vasmű megrendelésére új portáldarut
1986-09-27Temetés utánHalálos üzemi balest volt a kikötőben, ahol egy daru rádőlt az uszályokra.
1986-02-25Évente ezer ember a kikötőbenSzeszélyes évet zárt a kikötő. A Szovjet Dunai Hajózási Ügynökség vezetője nyilatkozik az idei szállítási tervekről.
1984-04-20Befejező szakaszához érkezett a dunaújvárosi gabonasiló és vízirakodó építése...Képriport az építésről. (képaláírás)
1983-03-08Több lehetőség a vizi szállításbanA vizi szállítás gazdaságosságáról. Hogyan használja ki a vizi szállítást a Dunai Vasmű?
1982-03-12Összesen 160 ezer négyzetméternyiUszályba rakják az Irakba induló acélszerkezetielemeket, melyeket a lemezfeldolgozó gyártott. Fotó.
1981-10-30Híd lesz a szigetenAlapozzák a gabonasilót.
1981-09-08Megépül a gabonasilóMegkezdődött a Szalki-szigeten egy húszezer tonna gabona tárolására szolgáló gabonasiló, valamint a kikötői öböl partján egy gabonarakodó építése.
1980-12-19Anyaggazdálkodás a vasműben. Százezer féle anyag. Optimális készletezés. Korszerű raktárak.Képek: daru. Rakodás a Duna parton. Rakodás az állomáson.
1980-05-12A természet országútját járvaDemeter Béla a kikötő művezetője a kikötő rakodási rendjéről,új rakodódaru alapjainak lerakásáról beszél.
1979-11-12Táguló kapu a világraMilyen termékek utaznak viziúton?
1979-07-03Mi lesz veled, kikötő?Jó alapadottságok. Fejleszteni kell! Érdekeltek érdektelensége.
1979-06-1225 éves kikötő1954.jun. 16-án rakták ki az első ércszállítmányt.
1978-07-11Fejlesztik a kikötőt, csökken a kocsiálláspénzA kikötő fejlesztéséről, jelenlegi kapacitásáról. A dunaújvárosi vasúti szállítás helyzetéről. Tanácskozott az ideiglenes szállítási bizottság.
1978-06-20Vasmű-termékek vizi útonA Dunai Vasmű szakemberei kidolgozták a kikötő rekonstrukció tervét, s ennek realizálása során a vasércet hozó uszályokban a Dunai Vasmű késztermékeket szállít. Egy ezer-ezerötszáz tonnás uszály húsz-huszonöt vasúti kocsi megtakarítását eredményezi. Korszerűsödött a kikötő.
1978-04-29Ez a barna kikötő. Ha a vasérc lerakodó poráról kapta...Részletes adatok a DV kikötőjéről.
1978-04-18Emlékezés a kikötő építőireFontos adatok az építés körülményeiről. Korabeli felvétel: keszonok úsztatása a Dunán.
1978-04-02A kikötő romantikájaA Vamű kikötőjének a története.
1978-03-28Az orzág második legnagyobb ipari kikötője a dunaújvárosiA dunaújvárosi kikötőbe évente 1,5 millió tonna árú érkezik. A vasmű fejlődésével a kikötő fejlesztését is tervezik.
1978-03-1725 éves a dunaújvárosi vasérc-kikötőA 25 év eredményeiről.
1978-03-11Az ország második legnagyobb kikötőjeHuszonöt éves a DV kikötője. Ez idő alatt huszmillió tonna vasércet kokszot fogadtak.
1978-02-24Új daru a kikötőben (képaláírás)A kikötő egyik 25-éves daruját lebontották és megkezdték az új daru építését. (nem teljes szöveg)
1977-12-21Kikötő télen
1977-09-13Bővül a kikötőA vasmű kapacitásának növekedése megköveteli a kikötő bővítését. Két új portáldaru. 200 méter hosszú kikötőbővítés.
1976-11-02Munkához, élethez, küzdelemhez...Hegymenetben, partok...A dunaújvárosi Kikötő jelene, múltja, jövője.
1976-10-05Érc a DunánKépes-szöveges riport a Dunán érkező ércről. Előzetes az Aczél Gábor uszályon történt, egy hónapos utazásáról. Képek: Uszályok
1976-07-24Kikötő kánikulában. Vigyázz a partfal mellett!Az alacsony vizállás miatt, a szokatlan kánikula miatt adodó nehézségekről
1976-02-17Adósságunk a DunánakA dunaújvárosi kikötő jövőjéről beszélgettünk Kovács Istvánnal a MAHART vezérigazgatójával. Fejlesztésről, a fejlesztés eddigi akadályáról, a fejlesztés feltételéről, jelentőségének növekedéséről.
1976-01-23Kikötő, romantika nélkülA kikötő vasércet kirakó munkásairól, munkaeredményeikről készült riport.
1975-03-25Tonnák és emberekJubileum a Dunai Vasmű kikészítőüzemében. Látogatás az üzemben.
1974-08-01Húszéves a Kikötő DunaújvárosbanBeszélgetés kikötői munkásokkal.
1974-06-18Húszéves a kikötő15 millió tonna érc és szén. 1954. 06.26-án adták át a kikötőt.
1973-10-26A KPM főosztályvezetője a dunaújvárosi kikötőrőlDunaújváros részesülhet a nemzetközi viziút előnyeiből.
1973-08-27Löszfalig ér a tengerA Dunai vasmű kikötőjéről.
1973-04-03Húszéves a Szovjet Duna Gőzhajózási Ügynökség...Emléktáblát avattak az Ifjuság szigeti irodaépület falán.
1972-12-01Események-rövidenAlacsony vizállás, csökkenő forgalom.
1972-11-17Tömeges halpusztulásA kikötőben vegyszer került a Dunába, ami tömeges halpusztulást eredményezett.
1972-08-13Rekord a Vasmű kikötőjébenRekord a kikötő kollektívája munkájában.
1972-01-14Mi úszik le és fel a Dunán?A Dunai Vasmű saját kikötője bonyolitja avasércszállitást teljes egészében. A vizszint és az időjárrás befolyásolják a szállitási időt.
1970-12-241 millió tonna vasérc a kikötőbenTermelési eredmények.
1970-08-11Ércszállítás a dújv.-i kikötőbőlA MÁV - a Dunai Vasművel kötött egyezsége szerint - mozdonyt biztosít a vasérc vasműbe szállításához.
1970-01-06A téli kikötőbenA Vértes motoros jégtörőn.
1967-11-21Hogyan készül a télre?Haditerv Tél tábornok ellen.
1965-05-24A Hernád vontatóhajó fedélzeténA Nagy Dunáról bevontatja az uszályokat a kikötőbe.
1965-02-02Keménykötésú emberekSzívlapátosoknál a kikötőben.
1963-07-18A szállitó gyárrészleg munkájárólÜnnepi köszöntő helyett. Vasutasnapon.
1963-06-18228 óra helyett 36 óra alatt raktak ki 4 óriási folyami uszályt220 ezer tonna vasérc érkezett az idén a kikötőbe.
1962-12-30"Telt ház" fáradságos jégtörés a kikötőbenMegtelt a kikötő.
1962-05-29A kikötő nyári gondjaiHatékony intézkedésre van szükség az uszálykirakások meggyorsítására.
1961-01-26"Telt ház" a sztálinvárosi kikötőbenNégy vontatóhajó, 3 uszály a kikötőben.
1961-01-25Sztálinvárosból jelentjükBeszámoló az íróküldöttség nyugati útjáról, sok hasznos újitás a Vasmű újitó műhelyében, telt ház a kikötőben, az új városnegyedben.
1960-09-23Kedden megkezdődött az őszi nagy forgalom a kikötőbenÉv elejétől 500 uszonyt raktak ki.
1960-09-21Megkezdődőtt az őszi nagy forgalom a sztálnvárosi...Megérkezett a Szovjetunióból a megrendelt vasérc készlet kétharmada
1960-02-12Reniből elindult egy uszály.Riport a téli kikötőről. Az első uszály 1954. június 17-én futott be.
1959-08-20A kikötő "mostohái"-nálA MÁV és a Dunai Vasmű huzavonája a MÁV kikötőépületéért.
1958-05-23Év eleje óta 235 uszályt raktak ki a kikötőbenTöbb mint 150 ezer tonna vasérc érkezett.
1957-05-21Mi újság a kikötőben?Áprilisban vette át a Száll-Rak a kikötőt.
1957-03-22Van e a kikötőnak gazdája s ha van, akkor miért nincs?Még mindig nem tartozik a vasműhöz a kikötő. A vasmű 2 és féléves harca a KPM-mel a kikötőért.
1955-06-07Hétfőn megérkezett a kikötőbe a századik uszály vasércA folyami szállítással a kohó szükségletének jelentős részét kielégítik...
1954-06-28Uj kikötönkAz új kikötőről. Adatok az építkezésről.
1953-10-02A Sztálinvárosi KikötőA Sztálin Vasmű kikötőjéről...
1951-07-20Elkészült a Dunai Vasmű kikötőjéhez vezető ut és híd
1951-05-20Ut a vas és acél országáhozÉpül a kikikötő.
1951-03-20Kemény edzésA kikötő röplabda csapata kemény edzéssel készül az üzemi bajnokságra.
1951-03-13Az ötéves tervben nagyforgalmú kikötő épül a ...Épül a Kikötő.
A kikötő történeteA Kikötő építését 1951-ben kezdte meg a Vízműépítő Vállalat. Tasson keszonokat gyártottak leúsztatták a Dunán, és a kikötői partfal vonalára állították, majd a fenékre csusztatták. 1954 jún. 1-én adták át a forgalomnak 2 db 6 tonnás portáldaruval. A vasművel vasút köti össze. 1957. januártól a Szállító Gyáregységhez tartozik igazgatásilag. 1956-ban jeges árvíz rongálta meg a rakodó teret. Megsűlyedt a talaj, emiatt csökkentették a tárolható ércmennyiséget. 1968-tól lecserélték a régi portáldarukat, nagyobb teljesítményűre. Átalakulását lsd. Dunaferr Kikötő Kft-nél.
Szabadság térHolland megrendelésre 2 szállítóbárkát bocsájtottak nemrég vízre a dunaújvárosi kikötőben.
Anyaggazdálkodás a vasműben. Százezer féle anyag. Optimális készletezés. Korszerű raktárak.Képek: daru. Rakodás a Duna parton. Rakodás az állomáson.
Vidéki építészeti kalauzDunaferr Szakközépiskola, kórház, evangfélikus templom,kikötőépület, Csillagház, Dózsa Filmszínház, 1. sz. rendelőintézet, Dunai Vasmű, Kereskedelmi és Vendéglátóipari Középiskola