József Attila Könyvtár - Helytörténeti Adatbázis | Keresés | Dunai Vasmű Kikötőüzeme
86 db találat
Dátum | Cím | Leírás |
---|---|---|
2009-09-01 | A kikötő története (1.rész) | A cikk a kikötő helyének kijelölését, építést 1954. évi üzembe helyezését, majd a Dunai Vasműhöz történő csatolását mutatja be. |
2007-02-09 | Dinamikus válaszok az átalakuló piac kihívásaira. | Kiegyensúlyozottan teljesített a Kikötő Kft. |
1999-04-15 | Idegen áruk ki és berakodása tekintetében 1998 rekordéve ... | Rekordévet zárt a Kikötő Kft. |
1991-04-16 | Híd és kikötő | Nincs összehangolt koncepció.A Duna mint vizi út, a hídépítés kérdései, lehetőségei. |
1991-04-11 | Kikötő: angol, német, olasz... | Noha még csak papiron létezik a Kikötő kft, mintönálló egység, nagy a külföldi tőke érdeklődése iránta. |
1991-01-10 | Kikötő: menni vagy maradni | A kikötő fejlesztése, nemzetközivé tétele állami feladat lehetne, de nincs rá pénz. |
1990-09-12 | Visznek még valamit vizen... | Alacsony vízállás miatt csak félteherrel közlekednek az uszályok. Készülnek az új uszályállások, a problémák könnyitésére. |
1990-07-12 | Főszerepben a kikötőiek | Megkezdődött a kikötő átépítése. Uj darukatvásárolnak és megerősitik a kikötői támfalakatis. |
1989-12-27 | Már kellett tőrni a jeget | Kedvezőtlen vízállás, majd decemberben mélypont a Dunán. Elkerülhetetlen a kikötő fejlesztése. |
1989-09-20 | Hajózni jó | A magyar kikötőhálózat helyzetéről, köztük a dunaújvárosi kikötőről. |
1989-02-28 | Ismét üzemel a kikötő | Januárban több mint 100 ezer tonna áru hagyta ela városi kikötőt. Sajnos februárban azuszálybalesetek miatt leáált a forgalom a Dunán komoly gondokat okozva a DV exportjában. Anagyvállalat célja az év első hat hónapjában az exportszállitás nagy részének lebonyolítása. |
1988-09-26 | Kétmillió tonna, vízen | A tervek szerint a kikötő rekonstrukciója1992-ben fejeződik be. Adatok. |
1988-09-06 | A kikötő fejlesztés előtt. Erőik végéhez értek. | A Szalki-szigeti kikötő helyzetéről. A kikötő műszaki fejlesztésre szorul: partfal stabilizálása, raktározótér növelése stb. |
1988-04-09 | Teljesítménycsúcs a kikötőben | Az ünnepek alatt is általános csúcsforgalom vana kikőtóben. Az apadás után a kikötőben 208 ezer tonnányi árút mozgatnak meg. |
1987-08-05 | Használt, de még jó állapotban... | Használt, de még jó állapotban lévő darutvásárolt a Dunai Vasmű a budapesti gázgyártól. |
1987-02-10 | Tavaszra vár a "Remény" | Riport a kikötőben veszteglő hajók mindennapjáról. |
1987-01-22 | Szállítani kell | Az új kokszolómű kiszolgálása a kikötőből. A Kikötőüzemről. |
1986-12-18 | A Dunai Vasmű megrendelésére új portáldarut | |
1986-09-27 | Temetés után | Halálos üzemi balest volt a kikötőben, ahol egy daru rádőlt az uszályokra. |
1986-02-25 | Évente ezer ember a kikötőben | Szeszélyes évet zárt a kikötő. A Szovjet Dunai Hajózási Ügynökség vezetője nyilatkozik az idei szállítási tervekről. |
1984-04-20 | Befejező szakaszához érkezett a dunaújvárosi gabonasiló és vízirakodó építése... | Képriport az építésről. (képaláírás) |
1983-03-08 | Több lehetőség a vizi szállításban | A vizi szállítás gazdaságosságáról. Hogyan használja ki a vizi szállítást a Dunai Vasmű? |
1982-03-12 | Összesen 160 ezer négyzetméternyi | Uszályba rakják az Irakba induló acélszerkezetielemeket, melyeket a lemezfeldolgozó gyártott. Fotó. |
1981-10-30 | Híd lesz a szigeten | Alapozzák a gabonasilót. |
1981-09-08 | Megépül a gabonasiló | Megkezdődött a Szalki-szigeten egy húszezer tonna gabona tárolására szolgáló gabonasiló, valamint a kikötői öböl partján egy gabonarakodó építése. |
1980-12-19 | Anyaggazdálkodás a vasműben. Százezer féle anyag. Optimális készletezés. Korszerű raktárak. | Képek: daru. Rakodás a Duna parton. Rakodás az állomáson. |
1980-05-12 | A természet országútját járva | Demeter Béla a kikötő művezetője a kikötő rakodási rendjéről,új rakodódaru alapjainak lerakásáról beszél. |
1979-11-12 | Táguló kapu a világra | Milyen termékek utaznak viziúton? |
1979-07-03 | Mi lesz veled, kikötő? | Jó alapadottságok. Fejleszteni kell! Érdekeltek érdektelensége. |
1979-06-12 | 25 éves kikötő | 1954.jun. 16-án rakták ki az első ércszállítmányt. |
1978-07-11 | Fejlesztik a kikötőt, csökken a kocsiálláspénz | A kikötő fejlesztéséről, jelenlegi kapacitásáról. A dunaújvárosi vasúti szállítás helyzetéről. Tanácskozott az ideiglenes szállítási bizottság. |
1978-06-20 | Vasmű-termékek vizi úton | A Dunai Vasmű szakemberei kidolgozták a kikötő rekonstrukció tervét, s ennek realizálása során a vasércet hozó uszályokban a Dunai Vasmű késztermékeket szállít. Egy ezer-ezerötszáz tonnás uszály húsz-huszonöt vasúti kocsi megtakarítását eredményezi. Korszerűsödött a kikötő. |
1978-04-29 | Ez a barna kikötő. Ha a vasérc lerakodó poráról kapta... | Részletes adatok a DV kikötőjéről. |
1978-04-18 | Emlékezés a kikötő építőire | Fontos adatok az építés körülményeiről. Korabeli felvétel: keszonok úsztatása a Dunán. |
1978-04-02 | A kikötő romantikája | A Vamű kikötőjének a története. |
1978-03-28 | Az orzág második legnagyobb ipari kikötője a dunaújvárosi | A dunaújvárosi kikötőbe évente 1,5 millió tonna árú érkezik. A vasmű fejlődésével a kikötő fejlesztését is tervezik. |
1978-03-17 | 25 éves a dunaújvárosi vasérc-kikötő | A 25 év eredményeiről. |
1978-03-11 | Az ország második legnagyobb kikötője | Huszonöt éves a DV kikötője. Ez idő alatt huszmillió tonna vasércet kokszot fogadtak. |
1978-02-24 | Új daru a kikötőben (képaláírás) | A kikötő egyik 25-éves daruját lebontották és megkezdték az új daru építését. (nem teljes szöveg) |
1977-12-21 | Kikötő télen | |
1977-09-13 | Bővül a kikötő | A vasmű kapacitásának növekedése megköveteli a kikötő bővítését. Két új portáldaru. 200 méter hosszú kikötőbővítés. |
1976-11-02 | Munkához, élethez, küzdelemhez...Hegymenetben, partok... | A dunaújvárosi Kikötő jelene, múltja, jövője. |
1976-10-05 | Érc a Dunán | Képes-szöveges riport a Dunán érkező ércről. Előzetes az Aczél Gábor uszályon történt, egy hónapos utazásáról. Képek: Uszályok |
1976-07-24 | Kikötő kánikulában. Vigyázz a partfal mellett! | Az alacsony vizállás miatt, a szokatlan kánikula miatt adodó nehézségekről |
1976-02-17 | Adósságunk a Dunának | A dunaújvárosi kikötő jövőjéről beszélgettünk Kovács Istvánnal a MAHART vezérigazgatójával. Fejlesztésről, a fejlesztés eddigi akadályáról, a fejlesztés feltételéről, jelentőségének növekedéséről. |
1976-01-23 | Kikötő, romantika nélkül | A kikötő vasércet kirakó munkásairól, munkaeredményeikről készült riport. |
1975-03-25 | Tonnák és emberek | Jubileum a Dunai Vasmű kikészítőüzemében. Látogatás az üzemben. |
1974-08-01 | Húszéves a Kikötő Dunaújvárosban | Beszélgetés kikötői munkásokkal. |
1974-06-18 | Húszéves a kikötő | 15 millió tonna érc és szén. 1954. 06.26-án adták át a kikötőt. |
1973-10-26 | A KPM főosztályvezetője a dunaújvárosi kikötőről | Dunaújváros részesülhet a nemzetközi viziút előnyeiből. |
1973-08-27 | Löszfalig ér a tenger | A Dunai vasmű kikötőjéről. |
1973-04-03 | Húszéves a Szovjet Duna Gőzhajózási Ügynökség... | Emléktáblát avattak az Ifjuság szigeti irodaépület falán. |
1972-12-01 | Események-röviden | Alacsony vizállás, csökkenő forgalom. |
1972-11-17 | Tömeges halpusztulás | A kikötőben vegyszer került a Dunába, ami tömeges halpusztulást eredményezett. |
1972-08-13 | Rekord a Vasmű kikötőjében | Rekord a kikötő kollektívája munkájában. |
1972-01-14 | Mi úszik le és fel a Dunán? | A Dunai Vasmű saját kikötője bonyolitja avasércszállitást teljes egészében. A vizszint és az időjárrás befolyásolják a szállitási időt. |
1970-12-24 | 1 millió tonna vasérc a kikötőben | Termelési eredmények. |
1970-08-11 | Ércszállítás a dújv.-i kikötőből | A MÁV - a Dunai Vasművel kötött egyezsége szerint - mozdonyt biztosít a vasérc vasműbe szállításához. |
1970-01-06 | A téli kikötőben | A Vértes motoros jégtörőn. |
1967-11-21 | Hogyan készül a télre? | Haditerv Tél tábornok ellen. |
1965-05-24 | A Hernád vontatóhajó fedélzetén | A Nagy Dunáról bevontatja az uszályokat a kikötőbe. |
1965-02-02 | Keménykötésú emberek | Szívlapátosoknál a kikötőben. |
1963-07-18 | A szállitó gyárrészleg munkájáról | Ünnepi köszöntő helyett. Vasutasnapon. |
1963-06-18 | 228 óra helyett 36 óra alatt raktak ki 4 óriási folyami uszályt | 220 ezer tonna vasérc érkezett az idén a kikötőbe. |
1962-12-30 | "Telt ház" fáradságos jégtörés a kikötőben | Megtelt a kikötő. |
1962-05-29 | A kikötő nyári gondjai | Hatékony intézkedésre van szükség az uszálykirakások meggyorsítására. |
1961-01-26 | "Telt ház" a sztálinvárosi kikötőben | Négy vontatóhajó, 3 uszály a kikötőben. |
1961-01-25 | Sztálinvárosból jelentjük | Beszámoló az íróküldöttség nyugati útjáról, sok hasznos újitás a Vasmű újitó műhelyében, telt ház a kikötőben, az új városnegyedben. |
1960-09-23 | Kedden megkezdődött az őszi nagy forgalom a kikötőben | Év elejétől 500 uszonyt raktak ki. |
1960-09-21 | Megkezdődőtt az őszi nagy forgalom a sztálnvárosi... | Megérkezett a Szovjetunióból a megrendelt vasérc készlet kétharmada |
1960-02-12 | Reniből elindult egy uszály. | Riport a téli kikötőről. Az első uszály 1954. június 17-én futott be. |
1959-08-20 | A kikötő "mostohái"-nál | A MÁV és a Dunai Vasmű huzavonája a MÁV kikötőépületéért. |
1958-05-23 | Év eleje óta 235 uszályt raktak ki a kikötőben | Több mint 150 ezer tonna vasérc érkezett. |
1957-05-21 | Mi újság a kikötőben? | Áprilisban vette át a Száll-Rak a kikötőt. |
1957-03-22 | Van e a kikötőnak gazdája s ha van, akkor miért nincs? | Még mindig nem tartozik a vasműhöz a kikötő. A vasmű 2 és féléves harca a KPM-mel a kikötőért. |
1955-06-07 | Hétfőn megérkezett a kikötőbe a századik uszály vasérc | A folyami szállítással a kohó szükségletének jelentős részét kielégítik... |
1954-06-28 | Uj kikötönk | Az új kikötőről. Adatok az építkezésről. |
1953-10-02 | A Sztálinvárosi Kikötő | A Sztálin Vasmű kikötőjéről... |
1951-07-20 | Elkészült a Dunai Vasmű kikötőjéhez vezető ut és híd | |
1951-05-20 | Ut a vas és acél országához | Épül a kikikötő. |
1951-03-20 | Kemény edzés | A kikötő röplabda csapata kemény edzéssel készül az üzemi bajnokságra. |
1951-03-13 | Az ötéves tervben nagyforgalmú kikötő épül a ... | Épül a Kikötő. |
A kikötő története | A Kikötő építését 1951-ben kezdte meg a Vízműépítő Vállalat. Tasson keszonokat gyártottak leúsztatták a Dunán, és a kikötői partfal vonalára állították, majd a fenékre csusztatták. 1954 jún. 1-én adták át a forgalomnak 2 db 6 tonnás portáldaruval. A vasművel vasút köti össze. 1957. januártól a Szállító Gyáregységhez tartozik igazgatásilag. 1956-ban jeges árvíz rongálta meg a rakodó teret. Megsűlyedt a talaj, emiatt csökkentették a tárolható ércmennyiséget. 1968-tól lecserélték a régi portáldarukat, nagyobb teljesítményűre. Átalakulását lsd. Dunaferr Kikötő Kft-nél. | |
Szabadság tér | Holland megrendelésre 2 szállítóbárkát bocsájtottak nemrég vízre a dunaújvárosi kikötőben. | |
Anyaggazdálkodás a vasműben. Százezer féle anyag. Optimális készletezés. Korszerű raktárak. | Képek: daru. Rakodás a Duna parton. Rakodás az állomáson. | |
Vidéki építészeti kalauz | Dunaferr Szakközépiskola, kórház, evangfélikus templom,kikötőépület, Csillagház, Dózsa Filmszínház, 1. sz. rendelőintézet, Dunai Vasmű, Kereskedelmi és Vendéglátóipari Középiskola |