József Attila Könyvtár - Helytörténeti Adatbázis | Keresés | szállítás

446 db találat
Dátum downCímLeírás
2023-01-16Megállapodás született a régió fejlesztéséértGyőr/Dunaújváros - A vármegyék sajátos kihívásaira együtt keresik a választ a kereskedelmi kamarák és a területfejlesztési minisztérium. Ennek szellemében stratégiai partnerségi megállapodást írt alá az Északnyugat-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zónához tartozó hat vármegye kilenc kamarájának vezetője és dr. Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter péntek délelőtt Győrben, a Széchenyi István Egyetemen. A stratégiai találkozón a Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamarát Králik Gyula elnök és Kis Attila általános alelnök képviselték.
2023-01-16Emlékeznek még a Dömsöd motoros hajóra?Képünkön a dunaújvárosi személyhajó-kikötő látható 1980 késő őszén. Sajnos már régóta, egészen pontosan 1988 óta nem lehet ilyen képet készíteni a Szalki-szigeten, ugyanis akkor szűnt meg végleg a személyhajózás Dunaújvárosban.
2022-11-04A lényegre fókuszáló, jól használható tudásanyagA DUNAFERR vasútforgalmi rendszere behálózza a vállalat teljes területét. A különböző vasúti munkakörökben szolgálatot teljesítő kollégák nélkül a gyár egyetlen egysége sem tudna működni
2022-10-00Új utasításrendszerben vizsgáznak a vasutasok. A lényegre fókuszáló, jól használható tudásanyagBeszélgetés Ősz Lászlóval, az ISD Dunaferr Zrt. Szállítóművének gyárvezetőjével és Bükki Miklós termelésvezetővel a vasúti vizsgáztatási rendszer közelmúltban lezajlott változásairól.
2022-09-00Vasgyári vasutasok. Két üzem - közös feladattalAz ISD Dunaferr vasútüzemeinek bemutatása. Nyilatkozik Kiss Tibor, a járműüzemeltetési üzem vezetője; Keresztes Tibor mozdonyvezető; Bibel Ferenc mozdonyvezető; Pintér Ákos vasútforgalmi üzemvezető és Vargyas András forgalmi szolgálattevő.
2022-03-09Feladatok és lehetőségek ... a gazdaságfejlesztés terénMúlt héten kedden tartotta a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara hagyományos gazdasági évnyi­tóját, amelyen az Északnyugat-magyarországi régió fejlesztési lehetőségeiről szóló gondolatoké volt a főszerep. Az eseményen részt vett Králik Gyula, a dunaújvárosi kamara elnöke. A V0 vasútvonal Dunaújváros érintésével valósulna majd meg.
2022-03-00Ismét Mercedes-gépeket daruztak a kikötőben. Ötszáz tonnás autódaruk páros manővere2022. február 17-18-án az ISD Dunaferr dunaújvárosi kikötőjében a kecskeméti Mercedes-gyár nyolc új présgépét emelték ki a szállító uszályokból, két nagy teljesítményű autódaru összehangolt munkájával. A műveletről beszámolt Szécsenfalvi Zsigmond, a Dunagép Zrt. vezérigazgatója és Ősz László, az ISD Dunaferr Szállítóművének gyárvezetője.
2022-01-14Fontos lenne az M8-V0 közösen futó nyomvonala"Országszerte zajlanak a gyorsforgalmi utak tervezési és építési munkálatai. Térségünk fejlődését meghatározó és hamarosan megvalósuló M8 gyorsforgalmi út mellett legalább olyan fontos, hogy az ipari potenciált erősítő infrastruktúra fejlesztéseként a V0 vasútvonal is – annak minden előnyével együtt – a Pentele híd mellett léphesse át a Dunát."
2020-08-14Nők a vasútnál a Dunaferr Zrt. kapin belülKaszás Éva cikke az ISD Dunaferr Zrt. Szállítómű vasútforgalmi üzemének női dolgozóiról
2020-07-00Nők a vasútnál. Vonzó a műszakbeosztás a SzállítóműbenPorté a az ISD Dunaferr Szállítóművében dolgozó hölgyekről. Nyilatkozik Pintér Ákos, a Szállítómű vasútforgalmi üzemének vezetője; Simigla Henriett váltókezelő; Mezei Anikó váltókezelő; Palotai Lászlóné, Olga váltókezelő; Fűrészné Borsi Zsuzsanna váltókezelő; Hadnagy Lászlóné, Mária szállítási programkezelő és Torma Zoltánné, Márti, szállítmányátvevő.
2020-06-23Nagy kihívással járt. Gyorsan, rugalmasan kellett dönteni és alkalmazkodniukA koronavírus-járvány lassan enyhül, lecseng Magyarországon és a kontinens jelentős részén. Az egyik ágazat a logisztika volt, amely számára nagy kihívásnak számított az elmúlt időszak, és a negatív gazdasági hatások eltérő mértékben jelentkeztek. Az általunk megkeresett, bölcskei központú Tomolik Euro-Trans Kft. 31 éve működő, nemzetközi közúti áruszállítással foglalkozó családi vállalkozás.
2020-06-19Lassul majd a gazdaságA Dunafin Zrt. papírgyárának a lezárt határok jelentették a veszélyhelyzet idején a legnagyobb problémát, Szaló-Pál László gazdasági igazgatóval beszélgettünk.
2020-05-00Hajózni muszáj! A kikötő a karantén idejénIsmertető az ISD Dunaferr Zrt. kikötőjéről a koronavírus okozta veszélyhelyzet idején. Nyilatkozik Ősz László, a Szállítómű gyárvezetője; Kovács László, a kikötő üzemvezetője és Simon Csaba, a Szállítómű járműjavító üzemének vezetője.
2020-03-00Az ISD Dunaferr Zrt. 2019. évi termelési és kiszállítási teljesítménye. Jelentős versenyelőny a kiváló szakembergárdaBeszámoló az ISD Dunaferr Zrt. 2019-es évéről. Viszontagságos időszakok nehezítették a munkát a vállalat termelőegységeinél.
2020-02-00Szállítmányozás közúton és vízen. Egyre szorosabb kapcsolat a Dunaferr és a Portolan közöttInterjú dr. Kopp Kristóffal, az ISD Portolan Kft. új ügyvezetőjével.
2019-04-00MozdonykórházIsmertető az ISD Dunaferr Szállítóművének Járműjavító üzeméről. Nyilatkozik Simon Csaba üzemvezető; Szabó Imre, mozdonyjavító csoportvezető; Magyar Zoltán, dízelmozdony-szerelő és Dán János esztergályos.
2019-02-00Az ISD Dunaferr Zrt. kiemelkedő teljesítményt produkált 2018-ban. Termelési és kiszállításAz ISD Dunaferr Dunai Vasmű Zrt. 2018-os termelési és kiszállítási teljesítményének bemutatása.
2019-02-00Őszinteség, egyenesség, kemény munka. Nemcsak jó szakember, de népszerű vezető isBeszélgetés Vaso Janicic-csal, az ISD Portolan Kft., ügyvezető igazgatójával, akit az Év Menedzserének választottak az ISD Dunaferrben.
2018-11-00Egységes logisztikai folyamatok, hatékonyabb működés. Novembertől a Szállítómű szervezetébe tartozik a kikötőJelentős szervezeti változás történt november elsejétől az ISD DUNAFERR Zrt. logisztikai szakterületén: a dunaújvárosi Kikötő a Szállítómű szervezetébe integrálódott. Így a jövőben egy szervezeti egység, a Szállítómű vertikumában jelenik meg a Dunaferr tevékenységi körében jelen lévő összes szállítmányozási forma: a közúti, a vasúti és a vízi szállítás is. Nyilatkozik Sevcsik Mónika RMS és HR igazgató; Csapó Szilvia eszközgazdálkodási igazgatóhelyettes és Ősz László, a Szállítómű gyárvezetője.
2018-10-00Hetven kilométernyi fényes út. Vasműs pályafenntartókIsmertető az ISD Dunaferr vasúti pályafenntartóiról. Nyilatkozik Szabó Krisztián, a Szállítómű pályafenntartási üzemének vezetője; Matus Ákos, Mudri Zoltán, Blaskó György pályafenntartók és Lovász János pályafenntartó csoportvezető.
2018-09-00Új projektek a hengerművek készáruraktárában. Napi kétszáz kamiont is megraknakIsmertetés az ISD Dunaferr Hideg- és Meleghengerművének termékforgalmazásáról, kiszállításáról. Nyilatkozik Szalai Róbert, termékforgalmazási főosztályvezető; Kósa Fehér József üzemvezető és Kovács Imre, üzemvezető-helyettes.
2018-02-00Az ISD DUNAFERR Zrt. teljesítménye 2017-ben. Termelés és kiszállításAz ISD Dunaferr Dunai Vasmű Zrt. 2017-os termelési és kiszállítási teljesítményének bemutatása.
2018-01-00A vasút szerepe az acélipari szállításokbanIsmertető Evgeny Tankhilevich (vezérigazgató, ISD Dunaferr Zrt.) előadásáról a V4+ Rail CEO Summit Konferencián, 2018. január 31-én.
2017-08-18Hídfelújítás (kishír)Az ISD Dunaferr Zrt. tulajdonához és kezeléséhez tartozó Papírgyári úti vasúti hidat ("Halnai vasúti felüljárót") felújítja a tulajdonos. (nem teljes szöveg)
2017-02-17Egy hajóban: elismert, jó csapatAz ISD Portolan Kft. kapta az Év Vállalkozása Díjat a kamara kereskedelmi tagozatától, ennek kapcsán kérdeztük Vaso Janicic ügyvezető igazgatót.
2017-02-10Több nyersanyag jön Záhonyon keresztülFuvarozási együttműködést kötött a Dunaferr.
2017-02-04Növekvő forgalommalNövekszik a Záhonyon keresztül vasúton a Dunai Vasműbe fuvarozott nyersanyagok és az onnan kiszállított késztermékek mennyisége, a vasmű nyersanyagellátását biztosító megállapodást február 3-án, pénteken írták alá az ISD Dunaferr Zrt. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. vezetői a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Mándokon.
2017-02-00Együttműködés a vasúti szállítmányozásban. Kölcsönösen előnyös partnerségNövekszik a Záhonyon keresztül vasúton a Dunaferrbe fuvarozott nyersanyagok és az onnan kiszállított késztermékek mennyisége. a vasmű nyersanyagellátását biztosító megállípodást 2017. február 3-án írták alá az ISD Dunaferr Zrt. és a Rail Cargo Hungaria Zrt. vezetői.
2017-01-00Termelés és kiszállítás 2016-ban. Számok és tényekAz ISD Dunaferr Dunai Vasmű Zrt. 2016-os termelési és kiszállítási teljesítményének bemutatása.
2016-08-26Megérkeztek az előnyújtó hengerállvány elemeiIgen látványos, speciális emelési művelet zajlott július 26-án az ISD Portolan Kft. dunaújvárosi közforgalmú kikötőjében: a Meleghengerműben telepítendő előnyújtó hengerállvány két állványteste érkezett meg a Dunán.
2016-08-00Megérkeztek az előnyújtó hengerállvány elemei. Speciális emelési munka a kikötőbenMegérkezett a dunaújvárosi kikötőbe az ISD Dunaferr Meleghengerművében telepítendő előnyújtó hengerállvány két állványteste 2016. július 26-án. Ilyen hatalmas súlyú terhet még nem emeltek partra Dunaújvárosban. A speciális munkafolyamatot közösen végezték a Dunagép Zrt. és az Ács-Gép Zrt. emelőgépei.
2016-07-27Erő és összpontosítás. Rekord terhet emeltekLátványos emelés volt július 26-án, kedden a dunaújvárosi kikötőben: két 500 tonnás daru együtt emelte partra a meleghengerműi előnyújtó állvány két fél, egyenként 200 tonnás elemét.
2016-02-00Termelés és kiszállítás 2015-ben. Számok és tényekAz ISD Dunaferr Dunai Vasmű Zrt. 2015-as termelési és kiszállítási teljesítményének bemutatása.
2016-01-00Téli közlekedés a gyárbanŐsz László, az ISD Dunaferr Zrt. Szállítóművének üzemviteli és karbantartási igazgatója nyilatkozik a gyár téli közlekedési viszonyairól.
2015-11-20"Hajózni muszáj, élni nem!""Hosszú ideje alacsony a Duna vízállása. Mindez kihat a folyam élővilágára, a part menti környezetre és a vízi szállításra, többek között a vasmű áruforgalmának logisztikai kezelésére is. Capt. Vaso Janicic-el, az ISD Dunaferr Zrt. logisztikai igazgatójával kihajóztunk, szemrevételeztük a Dunát, eközben interjút."
2015-10-00A szén utazásaBeszámoló az alapanyagok utaztatásáról az ISD Dunaferr Dunai Vasműbe. Nyilatkozik Szabó Gyula, a kikötő vezetője és Kovács Ervin állomásfőnök.
2015-06-26Vasúti pályahasználókAz ISD Dunaferr Zrt.-nél tartotta első szakmai napját a Vasúti Pályahasználók Egyesülete (VAPE).
2015-06-00Életképek a DUNAFERR-es tagok mindennapjaibólA Mozdonyvezetők Szakszervezete Dunaferr tagcsoportjának mindennapjaiból.
2015-06-00Pentelei futárszolgálatBeszélgetés a Pentelei Futárszolgálatról Molnár Gergellyel, a vállalkozás vezetőjével.
2015-05-22Fejlődik a turizmus és a közlekedésGombos István alpolgármester beszél a fejlesztési tervekről.
2015-05-00A Logisztika Napja 20152015-ben is megrendezték a Logisztika Napját. Beszámoló a ISD Portolan Kft. dunaújvárosi kikötőéjben rendezett programokról.
2015-04-20Egyszer volt egy magyar hajózásBeszámoló az április 16-án a Logisztika napja alkalmából, az ISD Portolan Kft. által megrendezett nyílt napról, előadásokról.
2015-04-17Nyitva állt a kikötőBeszámoló az április 16-án, a Logisztika napja alkalmából, az ISD Portolan Kft. által megrendezett kikötői nyílt napról.
2015-04-00Nyílt nap a kikötőben„Logisztikai folyamatok a vízi szállítmányozásban” mottóval nyílt napot szervez az ISD Portolan Kft. dunaferres kikötője 2015. április 16-án, a Logisztika Napján. A dunaújvárosi kikötő Michel János infrafotóján.
2015-03-27Nyílt nap a kikötőbenA Logisztika Napján, április 16-án az érdeklődők szakmai vezetéssel bejárhatják az ISD Portolan Kft. dunaújvárosi kikötőjét.
2015-02-27Pentelei FutárszolgálatA Pentelei Futárszolgálat bemutatása. Beszélgetés a cég vezetőjével, Molnár Gergellyel.
2015-02-00Megérkezett az új konverterMegérkeztek az ISD Portolan Kft. kikötőjébe az új, 140 tonnás gyártási kapacitású konverter telepítéséhez szükséges alkatrészek.
2015-02-00Az ISD Dunaferr Zrt. termelési és kiszállítási teljesítménye 2014-benBeszámoló az ISD Dunaferr Zrt. 2014-es évéről. A legfontosabb történések: a vállalat 2014 augusztusától újra visszatért a kétkohós üzemmódhoz, az év végén pedig folytatódott a Meleghengermű korszerűsítése.
2015-01-29Számtalan számot kérhetszA Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara január 28-án előadást szervezett az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerről (EKÁER).
2015-01-00Új közúti áruellenőrzési rendszer2015. január 1-től új elektronikus áruforgalom-ellenőrző rendszer (EKAER) került bevezetésre hazánkban. Az ISD Dunaferr Zrt.-nél a Vámügynökség végzi a kötelező adatszolgáltatást.
2014-12-22Felkészülési szakasz: januárban kezdődik!Árubejelentés és útdíjfizetés: ez a két sarokköve a januártól életbe lépő közúti árukövető rendszernek. A Dunaferr Vámügynökség Kft. felkészült a rendszer alkalmazására.
2014-11-25Pakkjuk érkezett (képaláírás)A Posta csomagküldő szolgálatának részeként úgynevezett csomagpontokat (access point) hozott létre Dunaújvárosban is, hogy ezzel is könnyítse a pakk átvételét. Ha a futár a csomag kézbesítésekor nem talál senkit a címen, akkor a legközelebbi UPS csomagpontba visz be a küldeményt. (nem teljes szöveg)
2014-09-26Eredményes, hatékony működésAz ISD Portolan Kft. a térség egyik meghatározó logisztikai társasága. A kft. a dunaföldvári Pannonia Ethanol Zrt.-vel kötött megállapodást. Vaso Janicic ügyvezető igazgatóval.
2014-09-00Új partnerrel kötött megállapodást az ISD Portolan Kft.A térség egyik meghatározó logisztikai társasága a ISD Portolan Kft. Interjú Vaso Janicic-csal, a társaság ügyvezető igazgatójával.
2014-09-00Az ISD Dunaferr Zrt. termelési és kiszállítás teljesítménye 2013-banAz ISD Dunaferr Dunai Vasmű Zrt. 2013-as termelési és kiszállítási teljesítményének bemutatása.
2014-06-20Ide építették az atomóvóhelyet"Sztálinváros kikötőjében címmel 60 évvel ezelőtt megjelent írás nyomán vettük az irányt a Szalki-sziget felé, azért, hogy Szabó Gyula, az ISD Portolán Kft. Kikötő igazgatója a múltból a jelenbe kalauzoljon." A trfaóház mellett megépült egy felszíni atomóvóhely. A kikötő építése, története.
2014-04-29Felibe rakott uszályokAz alacsony vízállás ellenére sem szünetel a munka a kikötőben (kép).
2014-04-09Kigyulladt és elsüllyedt a DunaföldvárLeégett, majd elsüllyedt a Dunaföldvár nevű, magyar zászló alatt közlekedő folyami hajó a romániai Duna szakaszán a hétvégén.
2014-03-24DaHar: fejlődés!Egy új logisztikai központtal, később egy új kikötővel is gyarapodhat a város a DaHar-projektben.
2014-03-05Stratégiai szerepben"Energiatermelés és -tárolás, vízminőség-védelem, hajózhatóság –- megoldást igénylő közös feladatok a Duna vízgyűjtő területének uniós és Európai Unión kívüli országai számára." Az EU Duna Régió Stratégiáról beszélgetés dr. Veres Lajossal.
2014-03-00Az ISD Dunaferr Zrt. termelési és kiszállítási teljesítménye 2013-banKiemelkedő esztendő volt.
2014-03-00A Záhonyi átrakókörzet az ISD Dunaferr Zrt. szemszögébőlA Záhonyi átrakókörzet a második világháború óta fontos szerepet tölt be az egykori Szovjetunióból és volt tagállamaiból vasúton érkező áruk forgalmának lebonyolításában. Itt történik az eltérő nyomtávú vasúti technikából szükségszerűen adódó nyomtávváltás. Bár az elmúlt ötven évben sok érdekes technikai megoldás került kipróbálásra, illetve bevezetésre a nyomtávváltás megoldására, a szigorú biztonsági előírásokra tekintettel az egyetlen költséghatékony megoldás az áru széles nyomtávú kocsiból normál nyomtávúra történő átrakodása maradt
2014-02-22A Duna az unokáinké!A dunaújvárosi DaHar-zárókonferencián: a dunai kis- és közepes kikötők fejlesztéséről szóló nemzetközi együttműködés első szakaszának befejezéséről szóló tanácskozáson találkoztunk Szalma Béla tengerészkapitánnyal, vállalkozóval, a Dunáról kérdeztünk.
2014-02-21Javuló munkaerő - piacA DaHar projekt szünetében beszélgettünk a javuló munkaerő - piaci helyzetről dr. Galambos Dénes kormánymegbízottal és Varga Gáborral, a Fejér megyei munkaügyi központ igazgatóhelyettesével. A dunaújvárosi álláskeresők száma januárban 1838 fő.
2014-02-21Háromévi munkávalBefejeződött a DaHar, a Duna menti kikötők nemzetközi fejlesztésének hároméves programja. Beszámoló a Dunaújvárosban megrendezett zárókonferenicáról.
2014-02-20Dunai kikötőinkAz országban nálunk a legjobbak az adottságok egy logisztikai kiszolgáló központ megépítéséhez. Befejeződött a DaHar, a dunai kikötőkkel foglalkozó nemzetközi projekt, első ciklusa.
2014-01-31Rakodás a kikötőbenA város ipari kikötőjében a legfontosabb munkák egyike a szénrakodás. Képünkön szokatlan nézőpontból láthatják, hogy emelik ki az uszályból a rakományt. (teljes szöveg)
2014-01-30Folyamatos a munkaHideg van és esik a hó -– ez azonban nem okoz fennakadást a vasmű alapanyag-ellátásában.
2014-01-22Egy rendkívüli elbocsátás utóéleteA Mozdonyvezetők Szakszervezete ISD Dunaferr Zrt. tagcsoport vezetőjének, Hólik Ferencnek rendkívüli felmondással történő elbocsátásáról. "Jogellenes volt a mozdonyvezető elbocsátása a vasműből."
2014-01-00Gyári pályaudvarok világa„Érhálózat” a vasműben. A vasút, amely behálózza a vasműt.
2013-12-07Kiemelt szerepbenDunaújváros a legaktívabb szereplők közé sorolható a Duna Stratégia megalkotásában, és a városnak szüksége van stratégiai megújulásra – hangzott el december 6-án a Pallas Páholy rendezvénytermében tartott sajtótájékoztatón.
2013-12-01Kapcsolat a világ feléÉlet a kikötőben. Az ISD Portolan Kft. bemutatása.
2013-11-16Egy kikötő fura tanulságairólDunaújvárosi Főiskolán megrendezték a IV. Duna Térségi Kohézió Nemzetközi Tudományos Konferenciát. A Dunai-kikötőkről a győri Széchenyi egyetem tanárai tartottak előadást.
2013-11-16Februárban döntenek a kikötőnkrőlVárhatóan 2014 februárjában, Brüsszelben döntenek kikötőfejlesztési terveink támogatásáról.
2013-08-28Nyolc méterrel alacsonyabb a vízJelentősen csökkent a Duna vízállása a júniusi áradás után.
2013-05-16Jó a régi kikötő is, de egy új még jobb"Az Európai Unió DAHAR-, azaz dunai kikötőfejlesztési programjában városunk a vezető partner. Ez a program sok korszerűsítés mellett a folyam hajózhatóságát is rendezheti végre." Beszélgetés Rédli Lászlóval, a DAHAR-projekt helyi vezetőjével.
2013-04-16Magas szinten teljesültek a kiemelt feladatokTermelésben és kiszállításban erős évet zártunk 2012-ben. "A 2008 végén bekövetkezett válság után 2010-ben a kereslet élénkülésének köszönhetően megkezdődött az ISD Dunaferr csoport termelésének felfutása, amely 2012-ben tovább folytatódott" Összehasonlító táblázatok.
2013-04-00Az ISD Dunaferr Zrt. termelési és kiszállításteljesítménye 2012-benA 2008 végén bekövetkezett válság után 2010-ben a kereslet élénkülésnek köszönhetően Az ISD Dunaferr Zrt. növelni tudta acélalapú készáru kibocsátását. A kiemelkedő termelési és kiszállítási teljesítményeknek köszönhetően a vállalat megelőző évekhez képest 2012-ben is tovább tudta növelni készáru kibocsátását. Az előző év főbb termeléshez és kiszállításhoz kapcsolódó mutatószámai az alábbiakban kerülnek összefoglalásra.
2012-12-19A vasmű vérkeringése nem állhat leA téli viszontagságok sem jelenthetnek akadályt. Interjú Danicska Sándor gyárvezetővel.
2012-12-19Stratégiai partner az ISD DunaferrA horvátországi Bakar városka kikötőjébe két olyan, nagyméretű hajó futott be az idén ősszel, amilyenek csaknem húsz év éve nem jártak arrafelé. Mindkettő az ISD Dunaferr Zrt. számára szállított alapanyagot
2012-12-08Kikötők és Duna-stratégiaA Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara társszervezésében december 11-én rendezik meg a DaHar Támogató Fórumot. A dunai belvízi kikötők fejlesztésére létrejött projekt Dunaújváros önkormányzatának vezető partnerségével és nyolc ország részvételével valósul meg.
2012-11-16Óriáshajók vasműs szállítmánnyalSikertörténet az alapanyag-beszerzésben. "A horvátországi Bakar város kikötőjébe olyan hajó futott be néhány héttel ezelőtt, október 13-án, amilyen húsz éve nem járt arrafelé. A Cape Veni az ISD Dunaferr Zrt. számára hozott 165 000 tonna pelletet (dúsított vasérc-granulátumot) Brazíliából."
2012-11-10GépgyarapodásÚj szállító autót kapott a Szent Pantaleon Kórház.
2012-10-27Folyami vizek menténA Waterways Forward program fő célja a regionális vízi utak és kapcsolódó térségek fenntartható fejlesztése. A kezdeményezéshez Dunaújváros is csatlakozott és megfogalmazta szakmai javaslatait, terveit. Az akcióterv beépül a város környezetvédelmi programjába.
2012-10-09Legyen hajózható!Zátonyra futott egy olajszállító hajó Dunaföldvárnál és nem ez az első eset, hogy zátonyra futott, vagy megfeneklett egy hajó, uszály vagy utasszállító az alacsony vízállás miatt.
2012-09-14A vasút szerelmesei jártak a gyárbanBetekintés a "kulisszák" mögé. A Magyar Gőzmozdonyokért és Vasútért Egyesület (MGV) tagjai látogattak el szeptember 7-én, pénteken az ISD Dunaferr Zrt.-hez, hogy szemügyre vegyék a technológiai folyamatokat, köztük természetesen a szállítómű vasúti tevékenységét is.
2012-08-25Vizet, enyhülést!Alacsony a Duna vízállása Dunaújvárosnál is. A németországi vízgyűjtő területeken már esik az eső, ezért fokozatosan emelkedik a Duna vízállása. Kép a dunaújvárosi öbölről.
2012-08-24Még folyamatos a rakodás a kikötőbenGázlók a Dunán. Interjú Szabó Gyulával, az ISD Portolan kikötőigazgatójával.
2012-04-27Évértékelések az ISD Dunaferrnél és tagvállalatainálJó teljesítmény kedvezőtlenebb körülmények között is. Interjú Capt. Vaso Janiciccal, az ISD Portolan Kft. ügyvezető igazgatójával.
2012-04-06Évértékelések az ISD Dunaferrnél és tagvállalatainálA járműpark üzembiztonságának fenntartása a cél. Interjú Danicska Sándorral, a szállítómű gyárvezetőjével.
2012-03-02Márciusban „éled fel” igazán a kikötőÖt nap alatt méteres vízszintemelkedés. A tél végi hajózási helyzet értékelése Szabó Gyulával, az ISD Portolan Kft. igazgatójával.
2012-02-10Folytatódik a hideg, újabb havazás is jönOkoz-e fennakadást az ISD Dunaferr Zrt.-nél a hideg idő, a havazás, a fagy? A kérdésre válaszolt: az ISD Power Kft és az ISD Portolan Kft.
2012-02-09A kikötőben tegnap még rakodtakA Dunán már csak a magyarországi szakasz hajózható. A Partvédelmi Vállalatnál és az ISD Dunaferr Portolán Kft.-nél is folyamatosan folyik a munka.
2012-02-02Jég van, de még nem sokBeszélgetés Szabó Gyulával, az ISD Dunaferr Portolan Kft. kikötőigazgatójával.
2012-01-30A víziutak jelentőségeA Waterways Forward projekthez 11 uniós ország 17 partnerszervezete, köztük Dunaújváros is csatlakozott. Beszámoló a közelmúltban rendezett dublini találkozóról és 2011-ben Dunaújvárosban rendezett környezetvédelmi programokról. Készül a Dunaújvárosi Regionális Akcióterv.
2011-12-21Balatoni hajó a Dunáról"Félkész személyszállító hajót emeltek ki egy motoros bárkából a vasmű kikötőjében kedden. A hajótestet és kiegészítőit közúton szállították el. Mindezt a nulla Celsius-fok körüli hidegben, hóban, jégben."
2011-12-20Emelkedő vízszint nálunk is a Dunán!Az előrejelzéseknek megfelelően nő a vízmagasság a folyam középső szakaszán (Adony Dunaújváros, Dunaföldvár).
2011-12-17Kikötöttek, kirakodtakBeszélgetés Szabó Gyulával, az (ISD Portolan Kft.) a kikötő igazgatójával.
2011-12-12Csökkentett rakományA Duna vízállása rendkívül alacsony. Az ISD Dunaferr Zrt.-ben alapanyagból van készlet, a kiszállítás közúton és vasúton zajlik.
2011-12-05Újabb hídért lobbizik az egyesületA Híd Egyesület egy új vasúti híd megépítését szeretné elérni, ezzel egy többfunkciós logisztikai központra kialakítására törekednek.
2011-11-30Többletköltséget jelent a vízi szállítás kiváltásaKritikusan alacsony a vízállás október eleje óta.
2011-11-29Kritikusan alacsony a vízállásTöbbletköltséget okoz az ISD Dunaferr Zrt-nek a vízi szállítás kiváltása.
2011-11-25Többletköltséget jelent a vízi szállítás kiváltásaA Duna alacsony vízállása miatt gondok vannak a kikötőben.
2011-11-23El kell végezni a szabályozást"Az Európai Unió is kiemelten kezeli a Duna magyarországi szakaszának rendezését, amely ma nem felel meg a hajózhatósági követelményeknek. Mindez 2014-re változhat."
2011-11-19Kritikus a helyzetKritikusan alacsony a Duna vízszintje, és a szállítási helyzet is a dunaújvárosi kikötőben.
2011-11-07Vámközpont létesülAz adonyi Magtárház logisztikai elosztó bázissá bővül.
2011-10-19Alacsony vízállás nehezíti a dunai hajózástAz aszályos nyár után nehéz helyzetbe hozta az ősz a vízi szállítással foglalkozó cégeket, így a Dunaferr-csoport szállítmányozási cégét, az ISD Portolan Kft-t is.
2011-10-14Alacsony vízállás nehezíti a dunai hajózástA szállítási feladatok ellátása elsődleges szempont. Interjú az ISD Portolan Kft. igazgatójával, Capt. Vaso Janicico-val.
2011-10-12Az együttműködés jegyébenA nemzetközi folyami teherszállítás fejlesztésére irányuló program nyitókonferenciáját tartották múlt héten a Dunaújvárosi Főiskolán.
2011-10-11DaHar projekt: tervezési szakbanA Dunaújvárosi Főiskolán rendezték meg a DaHar Projekt nyitókonfereciáját. Beszámoló.
2011-10-08Hajóznunk muszáj!DaHar címmel (Danube Inland Harbour Development-Dunai Belvízi Kikötők Fejlesztése) uniós konferenciát rendeztek a Dunaújvárosi Főiskolán.
2011-10-08Ki kellene használni a dunai szállításban rejlő potenciáltAz Európai Unió legnagyobb folyója a Duna, amelynek kihasználása, vagy figyelmen kívül hagyása komolyan befolyásolja a magyar gazdaság jövőjét – jelentette ki Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára pénteken, a Dunaújvárosi Főiskolán tartott szakmai konferencián.
2011-07-02Kikötőfejlesztés összefogássalÚj lendületet adhat a dunai kikötők fejlesztése a Duna melletti, délkelet-európai, közepes nagyságú váro­sok és közvetlen térségeik fejlődésének. A programban Magyarországot Dunaújváros képviseli.
2011-07-01A duna jó ökológiai potenciálWaterways Forward avagy előrevivő vízi-utak. A projekt célja.
2011-06-24Hét országra szóló kikötőfejlesztés2011. 06. 22-én kezdetét vette a DaHar (Danube Inland Harbour Development) Dunai Belvízi Kikötők Fejlesztése elnevezésű projekt.
2011-06-17Nemzetközi elismerésArany fokozatú Portolan. "Kiváló Kereskedelmi Presztízs"arany fokozatú nemzetközi díjat nyerte el a társaság.
2011-06-17Érdekképviselet, információcsere a tisztességes piaci magatartásértEgyesületbe tömörülnek a hazai Duna-kikötők. Előkészítették a Magyar Dunai Kikötők Egyesületének megalakulását. Az ISD Portalan Kft.-t az igazgató, Szabó Gyula képviselte.
2011-04-20Tonnák millióit mozgatták meg vízen, közúton, vasútonSikeres év volt 2010 a szállítmányozásban. Vaso Janicic, az ISD Portolan Kft. ügyvezető igazgatója nyilatkozik.
2011-04-15Sikeres év volt 2010 a szállítmányozásbanTonnák millióit mozgatták meg vízen, közúton, vasúton. Vasco Janicic-nak, az ISD Portolan Kft. ügyvezető igazgatójának évértékelője.
2011-04-08Folyamatos korszerűsítések az üzembiztonságértInterjú Liha Péterrel, a szállítómű gyárvezetőjével.
2011-04-01Mercedes-préseket daruztak a vasműs kikötőbenA kecskeméti Mercedes-gyárba beépítendő présgépek az ISD Portalan Kft. kikötőjébe érkezetek meg.
2011-03-29Fölemelt száztonnások"Komoly, nemzetközi szakmai együttműködés színhelye volt tegnap a dunaújvárosi ipari kikötő." A kecskeméti autógyárhoz a Dunán szállították az autógyári hatalmas présgépeket, amit a dunaújvárosi kikötőben a Dunagép daruival emeltek ki.
2011-01-21Hajózási zárlat a DunánNem veszélyezteti a kikötői munkát a magas vízállás. Interjú Szabó Gyulával, az ISD Portolan Kft. kikötőjének igazgatójával.
2010-10-15Elismerés a PortolannakAz ISD Portolan Szállítmányozási Kft. a cégnél folyó színvonalas munka elismeréseként elnyerte a madridi Trade Leader's Club c. szakmai lap Kiváló Üzleti Tevékenység díját. A Portolan fő feladata a Dunaferr teljes körű kiszolgálása, vízen, vasúton és közúton végez komplex nemzetközi és belföldi logisztikai szolgáltatásokat.
2010-07-10A széles nyomtáv terve- Vasútvonal Záhonytól Dunaújvárosig?
2010-06-01Isaszeg: agyő, orevoár!A Dunaújvárosnál 1982 óta komp- és folyami szolgálatot teljesítő motoroshajó, az Isaszeg elbúcsúzik a várostól.
2010-06-01A kikötő története (3. rész)"A történeti áttekintés első két részében (2009/3. és 2010/1. szám) eljutottunk a kikötő történetének 6. évtizedéig, 2004-ig, a tulajdonosváltásig. Ebben az utolsó részben vázoljuk a kikötő életének főbb eseményeit, valamint bemutatjuk a kikötői öböl sportéletének főbb alakjait"
2010-05-11Útlevél az áruknak - helybenA Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara az árukra vonatkozó származási igazolásokat, bizonyítványokat és a kereskedelmi forgalomban szükséges más okmányokat kiállíthat és hitelesíthet.
2010-03-01A kikötő története (2. rész)A történeti áttekintés első részében (2009/3. szám) eljutottak a "hőskorig", 1964-ig. A cikk a következő korszak áttekintését adja: 1964-2004.
2010-02-12Nehezebben halad a rakodás.Északi szélre várnak a kikötőben.
2010-02-08Nehezíti a tél a berakodástA hideg idő megnehezíti az áruk ki- és berakodását a dunaújvárosi kikötőben. Az ISD Portolan Kft. vezetője - Szabó Gyula - az időjárás okozta problémákról.
2009-12-04Stabil logisztikai háttérrel.Az ISD Portolan jól alkalmazkodott a válság miatt megváltozott helyzethez. Interjú Vaso Janicic-csel, az ISD Portolan Kft. ügyvezető igazgatójával.
2009-12-01Stabil logisztikai háttérrelVaso Janicic, az ISD Portolan Kft. ügyvezető igazgatója. Interjú.
2009-11-25Itt is volt gond"Bodnár Sándor, a Dunaferr Vámügynökség Kft. ügyvezetője keresett meg minket annak kapcsán, hogy megírtuk: a Hamburger Hungária új gyáregységénél gondot okoztak a feltorlódó kamionok."
2009-11-20Kovács Antal (1930-2009)Életének nyolcvanadik évében elhunyt Kovács Antal, akit a régi vasműsök Toncsi néven ismertek.
2009-11-06Logisztikai központ az ország közepén.Veszélyesgáz-tárolókat épít a Linde.
2009-09-01A kikötő története (1.rész)A cikk a kikötő helyének kijelölését, építést 1954. évi üzembe helyezését, majd a Dunai Vasműhöz történő csatolását mutatja be.
2009-03-04Megkezdődött az új targonca próbaüzemeaz acélmű és a meleghengermű területén.
2008-12-01Komplex logisztikai megoldások IT szemszögből.Az ISD Portolan Kft. Logisztikai Információs Rendszere. Szállítmányozás, Kapubeléptetési Rendszer, SAP.
2008-03-21Új néven az......ISD Dunaferr szállítmányozási cége is. A Dunaferr Portolan Kft. a jövőben ISD Portolan Kft. néven működik tovább.
2008-02-26Vízen érkezett az állványA Dunaferr hideghengerművének új pácolósorához tartozó hegesztőberendezés állványa vízi úton érkezett a városba.
2008-02-07Termelési nehézségeket is okoz a vasutassztrájkAz ISD Dunaferr az alapanyagellátásának biztosítása és termékeinek kiszállítása érdekében a vasútiról áttér a közúti és vízi szállításra.
2008-01-21A taxisok érdeklődnekA dunaújvárosi taxis cégek részt vennének a betegszállításban. Vélemények.
2007-10-26Többet szállítanak vasútonAz ISD Dunaferr Zrt. részt vett Budapesten a vasúti szállítmányozási konferencián. Beszámoló.
2007-07-13Mindenkinek előnyös a szomszédságBudapesten jelentősen nőtt a forgalom. A Dutrade helyzete a budapesti piacon.
2007-07-10Muszáj szállítani?Beszámoló a Dunaújvárosi Főiskola által megrendezett I. DunaTérségi Kohézió EU Interregionális Nemzetközi Tudományos Konferenciáról. A folyami hajózásról.
2006-10-07A Monostor Butibulus építésePentele történetéből. Építkezés és szállítmányzás a római és későbbi kokorban.
2006-09-26A személyforgalom ingyenes leszAz SZDSZ helyi szervezete a múlt pénteken Kóka Jánost hívta mmeg. A miniszter a jövőre vonatkozóan elmondta, hogy most már napirenden van és előkészítés alatt áll a Dunaújváros és Szekszárd közötti autópálya szakasz fejlesztése. KItért Dunaújváros elővárosi vasúti forgalomba való bekapcsolhatóságának kérdéskörére is.
2006-09-18Beszállítókat várnakA Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara is tagja annak az együttműködésnek, melynek keretében a mikro- és kisvállalkozásoknak akarnak lehetőséget és segítséget nyújtani a beszállítói tevékenység fejlesztéséhez.
2006-05-26Szállítás: egy útonBelföldön és külföldön a Portolánon keresztül.
2006-05-05Kihajóztunk II.A hosszú vizeken, avagy a kikötök szövetségesei
2006-05-05Élmények tűzközelbőlVonaton a vasműben Hosszútávú megállapodás áruszállításra a MÁV és a Dunaferr ZRT között.
2006-04-28Magabiztosan a fedélzeten I.Látogatás a Kikötőben.
2006-04-14A vasúti szállítás stabilitása érdekébenHosszú távú szerződés a Dunaferr és a MÁV Cargo Zrt. között.
2006-04-12Előnyben a vasúti szállításA Dunaferr Zrt. öt évre szóló megállapodást kötött a MÁV Cargo Zrt-vel.
2006-04-00Új Kikötői Logisztikai Információs Rendszer a Dunaferr Kikötő Kft.-nél.2006. II. negyedévtől alkalmazásba vették a PORTINO információs rendszert. A rendszer bemutatása.
2005-09-09Válogatott salak az M6-os autópályáhozBefejeződött a kiszállítás.
2005-04-08A vasérc útjaVasba morzsolt hegyek.
2005-04-05M6-építés: az útnak annyiAz M6-os út építése jó ütemben halad, viszont a kohósalakot, az építkezésre szállító hatalmas teherautók tönkreteszik az aszfaltburkolatot Nagyvenyim határában.
2005-02-25Utba símul a salakA kohósalakot használják fel a 6-os út építéséhez.
2005-01-14Évindító munkavállalói gyűlés a D-LA Kft-nélMagas minőség, pontos szállítás, gazdaságosság, munkahelyi biztonság a cél.
2004-09-17Vasúton a gyárbanKépes beszámoló a vasúton érkező vasérc útjáról.
2004-07-02Megfelelő időben, megfelelő helyenDunaferr díj: Lakatos Gyula a MÁV RT dunaújvárosi állomásának főnöke.
2004-06-24Nehéz helyzetben a fuvarozók?Beszámoló a Kereskedelmi és Iparkamara által meghívott vendég dr. Bocsi Andrea, Autóbuszos személyszállítás és szállítmányozás az Európai Unióban című előadásáról.
2004-01-26A Donbass tervei szerint a Dunaferr Délkelet Ázsiába is...A Donbass terveiben szerepel a Délkelet-ázsiai piac meghódítása is
2003-11-05Dnyeper, Duna - BalatonA Gulak Afenovszkij kirándulóhajó eddig a Dnyeperen szállította az utasokat, de a jövő szezonban már a Balatonon fog "dolgozni". A hajó a Dunán hajózott fel Dunaújvárosig, ahol a kikötő daruit használták a hajó áthelyezésére a Dutransz speciális, sokkerekű trélerére. Kép.
2003-10-31Folyamatos a dunai szállításAz aszályos forró nyár után folyamatos a dunai szállítás. Interjú Suri József kereskedelmi vezérigazgató-helyettessel.
2003-09-05Jogosítvány mozdonyraIparvasuti mozdonyvezetők vizsgája a mozdonyjavítótól a kikötőig
2003-08-14(Víz)helyzet van...Egyre több probléma merül fel a teher és a személyszállításban a Duna kritikusan alacsony vízállása miatt. Városunkban a Dunaferrnek kell különböző megoldásokat találnia a vízi szállítás csökkentett igénybevehetősége miatt.Kép az öbölről.
2003-08-08Az önjáró hajok még állják a szállítási versenytA Duna alacsony vízállása próbára tette a Kikötő Kft 54 fős kollektíváját. Túlteljesítették az első féléves tervet. Északra kiszállítás, délről beszállítás jellemzi a kikötőt. Zsilipekkel próbálják feljavítani a Duna vizszintjét.
2003-04-17Egyszerűsíti és új tartalommal tölti meg kapcsolatait...Szállítói nap 120 partnerrel.
2002-12-12A szállítómű felkészült75 km vasúti pálya karbantartása.
2002-12-04Ismét szállítják az ércet dél felőlHosszú idő után ismét szállítanak ércet a déli határszakaszokon túlról a dunaújvárosi kikötőbe. Az idei hetvenezer tonnás mennyiség jövőre elérheti a negyedmillió tonnát.
2002-10-24Megfelelő háttér és jó kapcsolatokOrszágos szinten is első helyen a szállitmányozásban a Portolán Kft.
2002-09-19A termékminősítésre öszpontosító német auditA Deutsche Bahn Q1 beszállítója az Acélművek Kft.
2002-05-30MÁV megállapodásGaranciavállalaási szerződés a MÁV és a Dunaferr között.
2002-03-26Szerződést kötött a Dunaferr és az IkarusMegállapodás az Ikarus és a Dunaferr között. Az Ikarus érdekeltségébe tartozó kilenc cég acéligényét a vasmű elégíti ki.
2001-12-20Megállapodás a vasúttalA Dunaferr igyekszik növelni vasúti szállításait.
2001-12-18Dunaferr: kérdések Orbán GyőzőhözA kormánypártiak befejezettnek tekintik az Orbán-bányákat firtató különbizottság munkáját.
2001-10-31A fuvardíjak igazodnak az acélárakhozVendége a Dunaferrnek a MÁV vezetője.
2001-08-29Zarándok a Bauer-bizottság előtt.Versenyeztetés nélkül turta ki a dolomitbeszállitásból Orbán Győző!-állitja a másik dolomitszállító fél.
2001-08-23Teszteli a Dunát a DunaferrA dunai vízi út használhatóságát kívánja tesztelni a Dunaferr azzal, hogy a Dél-Afrikában vásárolt vasércet uszályokban hozzák fel Constantából.
2001-08-14Részországgyűlés a lépcsőkönA parlamenti különbizottság felállításának előzményei.
2001-08-06Hódítók és hóditottakA volt elnök-vezérigazgató Horváth István bukása politikailag elkerülhetetlen volt.
2001-08-02Büntetőeljárás Zarándok ellenSzámviteli fegyelem megsértése a vád
2001-08-00A Szabadkikötő korszerűsítése halaszthatatlanSomlóvári László (a Mahart vezérigazgatója) nyilatkozik a hazai folyami kikötők állapotáról, fejlesztési lehetőségeiről. Négy jelentős kikötő van ma Magyarországon: Gönyűnél, Csepelen, Dunaújvárosban, Baján.
2001-07-26Horváth István: Diákkoromban jártam utoljára GántonHorváthn István elnök-vezérigazgató politikai nyomást érez a dolomit beszállítás ügyében.
2001-07-26A Mahart nem engedheti meg magának, hogy ráfizetéses...180000 tonna vasérc szállitását vállalja a MAHART.
2001-07-16Apukák világaAz Orbán család Dunaferr érdekeltségei.
2001-07-05A Dunaferr vizsgálja a szállítói szerződéstDolomitbeszállítási botrány.
2001-06-21Pályázat beszállitásraAA Mészkő és Dolomit Kft valamint a Dolomit Kft harca a beszállitás megnyereésére.
2001-06-19A konkurens cégnek 2009-ig van szerződése az acélművekkelA Dolomi Kft /Orbán Győző/ és Mészkő és Dolomit Kft /Zarándok János/beszállítási ügye.
2001-05-24Dunaferr: üzleti döntés születettHogyan szerzi be dolomit szükségletét a Dunaferr?
2001-05-01Logisztikai lánc raktártól raktárigA Dunaferr Portolan Szállitmányozási KFt-ről.
2001-04-26Szállitási kultúránk árulkodó jelei a gyári utakon30 kilométernyi út a gyárkapun belül. A belső úthálózt elavult, tönkrement a nagy forgalomtól. A Védelmi Intézet gondozásában vannak az utak, akik jelenleg útpénzt szednek a használóitól. Ez azonban kevés az utak renbehozásához.
2001-04-14A Dunaferr, amint lehet, visszatér a folyami szállításraA Dunaferr sürgeti a folyami szállitás újraindítását.
2001-02-01A Dunaferr csoport kereskedelmi és logisztikai rendszereÁbrák a logisztikai rendszer felépítéséről
2000-07-27Uj transzferkocsi érkezik a nagyolvasztóműbeAz érc és pellet szállitást transzferkocsikon bonyolítják le. Az elrongálüdott kocsit le kell cserélni.
2000-06-22Irány a 7.20-asVonatos gyárlátogatáson a Dunaferrnél.
2000-06-15Hohó, ez itt már a KohóGyártúra a 80 km hosszú belső vasútvonalon. Az ötvenéves évfordulón vasúton ismerhetik meg a gyárat.
2000-04-13A nehézségek ellenére is eredményes évet zárt a Portolan KftBeszélgetés Kovács Péterrel a Portolán Kft. ügyvezető igazgatójával, az l999-es évről.
2000-02-15Raktárra dolgozik a DunaferrNincs veszélyben a kokszoló szénellátása
2000-00-00Kikötőtöl kikötőig - PortolanAz ország második legnagyobb szállítmányozó társasága.
1999-07-28Üzlet és veszteség a háború utánSzakértők nem zárják ki, hogy a háború (szerb) utáni dunai utakon a szerbek hajózási adót szednek majd. A leginkább érintett vas- és acélipari termékeket gyártó Dunaferr és a hulladékokat exportáló Ereco együttes vesztesége a jövő tavaszig elérheti a 2-2,5 milliárd forintot.
1999-04-16A Dunaferr a horváth vasúttal szállit az AdriáigAz Al-duna hajózhatatlan. MÁV és közúti fuvar a szállitásban a Dunaferrnél.
1999-04-12A Dunaferr többletköltsége elérheti a félmilliárdotAz al-Duna hajűzhatatlansága miatt a vizi szálltás helyett vasúti szállítást, vagy közúti fuvart kell igénybevenni.
1999-04-03A többletköltségek elérhetik a 10 millió dollártVeszteségek a Dunaferr Rt-nél.
1998-12-00Megalakult az Iparkamara szállítási tagozataAz iparkamarához került október elsejével a személyszállítással foglalkozó vállalkozók regisztrálása.
1998-10-29Az acél a cél1993-ban Kassa és Dunaújváros szállítási megállapodást kötött, majd idén augusztusban újabb 5 évre ismét megegyezett egymással.
1998-10-20Rendőröket tüntettek kiAugusztus 19-éna dunaújvárosi kikötő a városi vasútállomás között közlekedő tehervonat 4 kocsija kisiklott. Dénes Gábor és Láng Zsolt rendőrök riasztották Kuti Attilát, s megakadályozták több tíz millió forint kár keletkezését.
1998-05-27Dunai kikötő, koncesszióbanKorszerűbbé válik a dunaújvárosi kikötő is.
1998-01-09Csak rosszabb ne legyen...A helyi taxis társaságok szállítási díjairól.
1997-10-08Kikötői pályázatAz örszágos közforgalmú kikötőfejlesztési koncepcióban szerepel többek között Dunaújváros és Baja.
1997-08-11A dunaújvárosi kikötőfejlesztés hosszú távú terveiElvégeznivalók a harmadik évezred első esztendeiben.
1996-06-08Hajóvontatás a Dunán(IV.-V)Történeti áttekintés folytatásban.
1996-06-01Hajóvontatás a Dunán (III.)Őri Zoltán folytatásos cikke a 18-19. századi vízi áruszállításról, amelyhez hajóvontatókat használtak.
1996-05-25Hajóvontatás a Dunán (II.)Őri Zoltán folytatásos cikke a 18-19. századi vízi áruszállításról, amelyhez hajóvontatókat használtak.
1996-05-18Hajóvontatás a Dunán (I.)Történeti áttekintés folytatásban.
1995-11-29A Dunaferr előtt megnyílt a vízi útA délszláv újjáépítés jó piacot teremthet.
1994-11-11Kikötés - engedélyezveA mezőgazdasági terményberakó kikötő másfél hónapja elkészült, a végleges használati engedélyhez szükséges szemlén ez év december 10.-ig ideiglenes használati engedélyt kaptak. = /-vp- = AH 1994.nov.11.1.p.
1994-10-12Kikötő AdonybanTegnap üzembe helyezték Adony új kikötőjét
1994-07-04Épül a kikötőAdony rövidesen bekapcsolódik a vízi szállításba, őszre tervezik a kikötő építésének befejezését
1989-12-15A csend hangjai. A sofőrök véleménye névvel és név nélkül.A DV szállító gyáregységéről. Nem lett volna szabad közölni november 28-án azt az olvasói levelet, amely a "Dunai Vasmű gépkocsiforgalom sofőrjei" aláírással érkezett. Akik írták, nem kérdezték meg az egész kollektíva véleményét, a mai napig nem fedték fel kilétüket.
1989-12-02A Fémtechnika is nyugati kapukat döngetA Dunai Vasmű monopol helyzetben van, ezért önkényesen válogat a szállítási kötelezettségei között. Árat emel, hátrányos feltételeket szab.
1988-09-06A kikötő fejlesztés előtt. Erőik végéhez értek.A Szalki-szigeti kikötő helyzetéről. A kikötő műszaki fejlesztésre szorul: partfal stabilizálása, raktározótér növelése stb.
1988-02-12Érkezik a pelletBiztosítottnak látszik a Dunai Vasmű magas ferrumtartalmú érccel való ellátása Indiából, Svédországból.
1988-01-29Pellet a vasműnekA Vasas szakszervezet tanácskozásáról, Berecz Frigyes ipari miniszter tájékoztatása.Megállapodás született az ipari minisztérium és a DV között a DV jó minőségű érccel történő ellátásának érdekében.
1987-12-18Ötmillió dollár az áraA Dunai Vasmű ez évi szállításaival elégedettek az USA partvidékének iparvállalatai. Az áruk: melegen hengerelt termékek, tekercs- és táblalemezek, könnycsepplemezek.
1987-04-24Sinjáró traktorSinjáró traktor a vasműben, az ércszállítmány eljuttatására.
1985-12-24Ha harc, legyen harc?A dunaújvárosi magánfuvarozókról.
1985-09-24Hiányzó mozdonyok, hiányzó vagonok. Lassújel.A dunaújvárosi Újállomásról. Nehézségek. Fénykép.
1985-07-05Lehet világot /is/ látni. Európa országútjain.A Dunaújvárosi Volán tevékenységéről. Egy országnyi kitérő. Fuvar oda és vissza. A cégnek is, a sofőrnek is. Fénykép.
1984-10-12Fuvarban. Szállítani való mindig akad.A járás területen működő magán fuvarosokról
1984-04-20Befejező szakaszához érkezett a dunaújvárosi gabonasiló és vízirakodó építése...Képriport az építésről. (képaláírás)
1983-08-23Papírtenger a papírgyárban. CsúcsidegességKiszállítási nehézségek
1983-04-22Hetedszer kíváló a dunaújvárosi ÉPFU. Ha panel nincsDunaújváros építésének kezdete óta működik az Építőipari Szállítási Vállalat helyi kirendeltsége. Teljesítményének vázlatos ismertetése. Adatok. Kép: Speciális szállító jármű.
1983-03-15Nem megy egyik napról a másikra. Támogatásból is többet.A dunaújvárosi MÁV-csomópont helyzetét tárgyalta a városi párt-vb. Részletes elemzés. Adatok. Gondok, tervek.
1983-01-21Mérlegen a mérlegTerv a fiókban. Sok milliós kárt okoz a Dunaújvárosi Vasműnek a súlyhiánnyal érkező áruk lemérésének elmulasztása. Tervezet az elhárítására.
1982-11-19Dunaújvárosból Ciprusra (képaláírás)Ciprus szigetére is szállít profilidomokat, zárt szelvényeket, spirálcsöveket a Dunai Vasmű. A kikötőből 433 tonna rakományt most indítanak útnak Rénibe. Onnan a Cegléd tengerjáró hajó viszi tovább a vasmű termékeit a szigetországba. (teljes szöveg)
1982-06-04KépaláírásFennállása óta 25 millió tonna árut raktak át a dunaújvárosi kikötőben. (nem teljes szöveg)
1982-05-11Mit visz a hajó-és mit vihetne?A dunaújvárosi kikötő ki nem használt lehetőségei. Tervek. Kép: A kikötő
1981-08-18Konténerben olcsóbbA MÁV dújv-i üzemfőnökségének idei feladási terve négymillió-kétszánegyvenezer tonnában szabja meg a Dújv. körzetéből elszállítandó áru mennyiségét.
1981-05-29117 millió tonna szén Komlóról1956. máj.27-én indult el Komlóról az első szénnel megrakott szerelvény a DV-be. Ez volt a hazai kohókoksz-gyártás megindításának első mozzanata. Szerdán jubileumi irányvonat indult Komlóról Dújv-ba.
1981-04-12Koksz-hazai szénbőlHazai szénnel pótólják a kokszolószén szükségletét.
1981-03-17Csövek AlgériábaKép: Egy uszálynyi spirálcsőről, amelyet a vasmű szállít algériai megrendelésre.
1981-02-27Kevesebb árut szállítottakAz 1980-as év értékelése, ezévi feladatok a MÁV dújv-i üzeménél.
1981-01-09Nyárra jön az "Isaszeg"A rév új üzemeltetője a változásokról: 150 lóerős vontatóhajó, 50 tonnás komp a nyárra,menetrenden kívül rendelkezésre állnak a vállalatoknak az áruszállításhoz.
1980-10-31Szállítani, de hogyan?A Szórád Márton útra költözött GELKA-szervízhez nem tud mellé állni a gépkocsi. Nehézségek, kilátások.
1980-10-14Őszi szállításokMilyen feladatokat és gondokat jelent az őszi szállítási csúcs a MÁV városi üzemfőnökségének, és a Volán városi üzemegységének?
1980-08-22Mit láttak a nyugdíjasok?A vasmű közútjairól folytatott felmérésről. (belső szállítás)
1980-08-12Évről évre több termék a DunánRövid összefoglaló a vasmű vízi szállításáról.
1980-06-13Leszállt a helikopterLégi betegszállítás Dunaújvárosban. Első alkalommal a városban.
1980-03-05Éventer 5 millió tonna nyersanyag ...A vasúti diszpécserszolgálat adatai számítógépen. Éventer 5 millió tonna nyersanyag kirakodása, szállitása.
1980-03-04Felújítás harminc év utánElérkezett az idő a vasmű főbb útvonalainak felújítására. A felújítási program rövid ismertetése.
1980-01-22Típusrendszer lehet...Számítógép"követi" a vasúti kocsikat. Az év elejétől megkezdte működését a Dunai Vasmű számítógépes vagonkövetési rendszere.
1980-01-18Így kezdték az évet...A MÁV-nál, és a ruhagyárban.
1979-12-21A vasutasok munkájáról. Ülést tartott a városi párt-vbA MÁV dunaújvárosi csomópontján dolgozó vasutasok tevékenységéről. Eredmények, tervek
1979-11-12Táguló kapu a világraMilyen termékek utaznak viziúton?
1979-10-30Magad uram, ha géped nincsenAz anyagmozgatás gépesítésének helyzete a dunaújvárosi nagyvállalatoknál.
1979-07-03Mi lesz veled, kikötő?Jó alapadottságok. Fejleszteni kell! Érdekeltek érdektelensége.
1979-06-1225 éves kikötő1954.jun. 16-án rakták ki az első ércszállítmányt.
1979-06-08Szervezettebb áruszállítást!A szállítóvállalatok tevékenységéről és teendőiről tárgyalt az MSZMP városi végrehajtó bizottsága.
1979-03-16Vasműs profil a vízenA közel-keleti országok évek óta vásárolnak a Dunai Vasmű termékeiből. Így Kuwait is, Libanon is, valamint Ciprus. A dunaújvárosi kikötőben kialakítottak egy tárolásra és rakodásra alkalmas területet.
1979-01-30TIR-útvonal Dunaújváros határábanA nemzetközi kamionforgalom növekedésével a TIR útvonal áthalad majd a Székesfehérvár-Dunaújváros között, a 62-es úton. A 6-os út Dunaújváros és megyehatár közti szakaszát TIR útvonallá jelölték ki.
1978-09-08A célprémiumBonyodalmak egy célprémium kifizetése körül.
1978-08-18Készülnek az őszi csúcsforgalomra a vasútnálAz ország harmadik nagyságú teherforgalmát bonyolító dunaújvárosi állomás eredményeiről, forgalmáról, túlterheltségéről, létszámkérdésről, fejlesztésről nyilatkozik Takács Imre állomásfőnök.
1978-07-15Ma már történelemAz 1950-ben épített siklópálya építésének történetéből. 1950. augusztusában indult meg a Dunán szállított anyagok felvonása. Ekkor ne- vezték el a régi Révútat Siklósi útnak.
1978-07-11Fejlesztik a kikötőt, csökken a kocsiálláspénzA kikötő fejlesztéséről, jelenlegi kapacitásáról. A dunaújvárosi vasúti szállítás helyzetéről. Tanácskozott az ideiglenes szállítási bizottság.
1978-06-27Ideiglenes uszályrakodó az alsó Duna-partonA Gabonafelvásárló és Feldolgozó Vállalat ideiglenes uszályrakodót épített a városban. Üzemben a Szalki-szigeti gabonasikló és gabonarakodó felépítéséig marad üzemben.
1978-06-20Vasmű-termékek vizi útonA Dunai Vasmű szakemberei kidolgozták a kikötő rekonstrukció tervét, s ennek realizálása során a vasércet hozó uszályokban a Dunai Vasmű késztermékeket szállít. Egy ezer-ezerötszáz tonnás uszály húsz-huszonöt vasúti kocsi megtakarítását eredményezi. Korszerűsödött a kikötő.
1978-06-02Kikötött egy uszály és egy úszódaruKisapostag, 1978. május 31. Figyelem, kísérlet!
1978-05-30Újabb kikötő a Dunán (kishír)A dunaújvárosi papírgyár ideiglenes kikötőt létesített Kisapostagnál a Dunán. Az új kikötőben holnap, május 31-én rakják ki az uszályokon érkezett első gemenci faszállítmányokat. (teljes szöveg)
1978-05-25Dunaújvárosban felavatták az ország 25. konténerkezelő...pályaudvarát. Ezzel befejeződött az országos konténerfogadó hálózat kiépítése. Július 1-től lép életbe a KGST országok konténer használati egyezménye.
1978-03-21Évente 5 millió tonna anyag érkezikl a város üzemeibeFuvarozás és kirakodás gondjairól. A rakodás megszervezéséről. Szállítási bizottság alakult.
1978-03-1725 éves a dunaújvárosi vasérc-kikötőA 25 év eredményeiről.
1978-03-10Szalma vagyok, szabad bemenni?Rosszul szervezett a szalma átvétele a papírgyárban. Sokat várnak a szállító gépkocsik. Nyilatkoznak az illetékesek.
1978-01-26Emelni szükséges. " Nem adom a darumat"A Dunai Vasműben 150 nagy teljesítményű és 80 kisebb teherbírású daru van. Nagyon fontos feladat ezen gépek karbantartása.
1978-01-21Különleges targoncákKülönleges targoncák az acélmű és hengermű között
1978-01-03Rekorderedmény a vasútnálAdatok 1977-ből.
1977-09-12Termelés, túlóra, jutalomBérintezkedések a szállító gyárrészlegnél.
1977-08-26Kiszállítási helyzetkép a vasműbenAhonnan a tekercsek útra kelnek.
1977-07-22Felújítják a salakhányóra vezető utat és a vasutatAz új salaktörő üzem felépítése miatt szükségessé vált egy új út kiépítése is.
1977-04-29Vagonkirakó gépek érkeztek a vamsűbeÖt vagonkirakó gép érkezett a Dunai Vasmű szállító gyárrészlege számára.
1977-04-29107 százalékos tervteljesítés - 56 ezer tonna vasércEgyüttműködési szerződés írt alá február 6-án a szovjet hajózási kirendeltség, a MAHART, a MÁV dunaújvárosi csomópontja, a Dunai Vasmű, és a kikötő között.
1977-04-26Egész évben "őszi csúcs"iNagy beruházások a térségben. Szállítások.
1976-10-05Érc a DunánKépes-szöveges riport a Dunán érkező ércről. Előzetes az Aczél Gábor uszályon történt, egy hónapos utazásáról. Képek: Uszályok
1976-05-18Dinamikusan nő a vasúti csomópont szállítási teljesítményeSzállítási rekord.
1976-03-23Gazdaságosabb a réginélA nagyon költséges lemezszállitást akarják olcsobbá tenni a csomagolás egyszerűsitésével. A kisérletek biztatóak.
1976-01-23Kikötő, romantika nélkülA kikötő vasércet kirakó munkásairól, munkaeredményeikről készült riport.
1975-09-20Kocsiálláspénz a vasműben. 14 millió forint bírságot...A rakodás és kirakodás nehézségeiről a DV Szállitási gyáregységénél.
1975-09-05Nehéz ellenféllel birkóznakNapi 1200 vagon-16 órás munkanap-az első 16 vagon cukorrépa-vonatpótló autóbusz. Szállítás vasúton.
1975-07-11Lassú rakódás - felmérhetetlen károkVasúti áruszállítás. Sokba kerül a szervezetlenség.
1975-01-031974: Áruszállítási rekord a dunaújvárosi vasútállomásonBeszámoló a szállító vállalat 1974-es évéről.
1974-12-17Szállítási csúcsforgalom a vasműbenA kiút-a konténeres szállítás!
1974-09-06Szállítási csúcs a dunaújvárosi állomásonA dunaújvárosi MÁV pályaudvaron keresztül szállítják a legtöbb árut a Pécsi Vasúti Igazgatóság területén. Aug. 31-ig 95 402 kocsit adtak fel Dunaújvárosban.
1974-03-15A nyereség: 36 új gépkocsivezetőKözpontosítják a targoncák üzemeltetését a Dunai Vasműben.
1973-09-07A szállító gyárrészleg állomásaiA Dunai Vasmű szállító gyárrészlegének munkájáról.
1973-08-27Löszfalig ér a tengerA Dunai vasmű kikötőjéről.
1973-08-03A közút már telített - a vizi szállitás jövőjeHajóállomás épül a Dunán, Dunaújvárosban.
1973-05-29Vasút a gyárbanA Dunai Vasmű szállító gyárrészlegének vasútüzeme hatszáz ember munkahelye. A vasútüzem, a Zalka Máté szocialista brigád bemutatása.
1973-01-03Rekordév a kikötőbenRövid összefoglaló a kikötő 1972. évéről.
1972-12-22A hídEgy jövőbeni városi hídról.
1972-11-17Az alacsony vízállás miatt csökkent a kikötő forgalmaAdatok a forgalomról.
1972-09-01Az útirány: Szolnok, Pozsony
1972-08-11Kikötői nagyüzem (képaláírás)A kikötő nyári forgalmáról. (nem teljes szöveg)
1972-06-23Mese autókrólA szállítás lehetőségeiről.
1972-04-21Búcsú a kikötőtőlNémeth Ferenc, a kikötő rakodási főművezetője nyugdíjazása alkalmából visszaemlékszik a kikötő elmúlt éveire. Ő fogadta az első uszályt 1954. június 16-án.
1972-03-31Százötven ezer tonna előnyAz előző évinél nagyobb feladatok a kikötőben.
1972-03-10Új vágány a vasműben (kishír)A vasmű és a Betonútépítő Vállalat dolgozói készítették el az acélmű új, kiszolgáló vágányát.
1971-11-26Megszüntetik a nehéz fizikai munkát az új ötvöző raktár üzembehelyezésévelAz új anyagraktár (porüzem mellett) átadásával a munka nehéz részét a markoló fogja végezni.
1971-11-19Megszűnik a 12-24-es műszak a vasműben520 embert érintő intézkedés a vasmű vasútüzemében.
1971-11-12A vasútüzem is átállt a nyolcórás műszakra.Nyolcórás műszakban dolgoznak a Vasmáv dolgozói is.
1970-08-28Védőruhát kapnak a kocsirendezők és a tolatásvezetők (kishír)Védőruhát kapnak a szállító gyárrészleg dolgozói.
1970-08-07Veszélyben a nagyolvasztó mészkőellátásaNincs elegendő vagon a mészkő szállításhoz.
1970-08-07Intézkedés a vasúti kocsifordulók meggyorsítására.A Dunai Vasmű az első félévben 7,6 millió kocsiálláspénzt fizetett. A második félévtől drágább a kocsiállás.
1970-05-26A vasmű lovai14 ló segít még most is a vasmű szállítási feladataiban.
1970-04-17A vasmű és a MÁV közös erőfeszítéseiHogyan lehetne biztosítani a folyamatos anyagellátást és a kiszállításokat?
1970-01-121970 január 12A hócsata első fordulóját a szállítók nyerték meg. Utoljára 1940-ben esett le ennyi hó.
1969-10-21A félszázadik házgyári irányvonat Dunaújvárosból SzegedreSikeres a dunaújvárosi házgyár Szegeden.
1969-10-10Csúcsforgalom a MÁV-nálA Duna alacsony vízállása miatt a Dunai Vasmű minden szállítása a MÁV-ra hárul. Munkaerőhiány a rakodásnál.
1969-10-07Bemutatjuk a "Pentele" kishajótKompot vontat, személyt szállít a túlsó partra.
1969-09-26Hétfőn érkezik a "Pentele"A "Pentele" nevű modern komp-hajó a Szalki-sziget és Szalkszentmárton között fog közlekedni.
1969-02-12Gyár épült a fennsikon 2.Kordélyosok, lovaskocsisok intézték a szállítást.
1968-10-18Hogyan lett 18 millióból 600 ezer?A vasútüzemről.
1968-09-27Mindennap csúcsforgalomÉvente hétmillió tonna súly fordul meg a dunaújvárosi MÁV állomáson.
1967-10-12Az érc útján az Al-Dunán.Ahonnan a vasérc érkezik.
1967-09-12Mi lesz a feladata a budapesti kirendeltségnek?Ferroglobus cégnél kapott helyet a Dunai Vasmű Budapesti kirendeltsége. A szállitás feltételeinek javítása a cél.
1966-07-27További lehetőségek a kocsiállásidők cs0kkentéséreA szállítás és a technológia összhangja.
1966-01-18Küzdelem a téllelA vasút dolgozói biztosítják a szállítás és a személyforgalom zavartalanságát.
1965-12-21A jobb gazdálokodás érdekébenA szállítás programozásáról.
1965-11-1880 000 kocsit raktak 9 hónap alattBeszélgetés Csapó János állomásfőnökkel a for-galomról, tervteljesítésről, gondjaikról.
1965-06-08Útnak indult az első három vagon hidegen hengerelt lemezSzöveges és képes riport.
1965-05-24A Hernád vontatóhajó fedélzeténA Nagy Dunáról bevontatja az uszályokat a kikötőbe.
1965-04-04Ötödére csökkentették a kocsiállást a Dunai VasműbenHatezerrel több vasúti kocsi fordult meg a vasműben és mégis ötödére csökkent az állásid.
1964-11-24Őszi csúcsforgalom az ÚjállomásonA vasúti szállításról.
1964-09-29Korszerűsítik a Vasmű mozdonyparkját1 160 000 forint megtakarítás évente.
1964-09-04Új feladatok - új szervezetSzállítási önálló elszámolási egység alakult a 26. Építőipari Vállalatnál.
1964-07-21A Vasmű export termelésérőlA Vasmű termékei külföldön. Közvetett és közvetlen export. A fejlődés mellékvágányai.
1964-06-16Tíz éves a dunaújvárosi kikötő1954. június 16-án indult az első ércszállítmány a kikötőből a Vasműbe.
1964-03-10Tavasz a vasútállomásonAz állomáson 11 vágány van.
1964-02-14Túlszervezés helyett jobb szervezéstA vasmű gépkocsi-parkjának kihasználtságáról.
1964-02-07Szállítási értekezletet tartottak városunkbanSzervezettebb munkával, a raksúly kihasználásával, a rakodás gépesítésével a jobb szállításért.
1963-12-20Megfeszített kűzdelem a hóvalBefagyott vagonok, akadály a közlekedésben.
1963-10-08Csúcsforgalom az ÚjállomásonŐszi teheráru forgalom.
1963-10-04A vasmű forgalomirányítás távlataiMeg kell oldani a forgalomirányítást a Vasműn belül.
1963-09-13A vasút felkészűlt az őszi csúcsforgalomraJavul a Vasmű és a vasút kapcsolata.
1963-08-30Az állomáson csökken, a vasműben változatlanul magas a kocsirongálások számaMiért kell 200 tehervagont javíttatni havonta?
1963-08-09Szállítás a Vasműn belülHolt idők, forgalom regisztrálás-jelleg és érdek.
1963-07-26Négy gőzmozdony helyett három dieselA Vasmű belső vasúti forgalmát 36 mozdony bonyolítja le.
1963-07-18A szállitó gyárrészleg munkájárólÜnnepi köszöntő helyett. Vasutasnapon.
1963-07-16Tengeren a "Dunaújváros"Mintegy 83 mérföldes távolságot tesz meg.
1963-06-18A Duna kék országútjánForgalmas a kikötő, sokan jönnek hajóval.
1963-06-18228 óra helyett 36 óra alatt raktak ki 4 óriási folyami uszályt220 ezer tonna vasérc érkezett az idén a kikötőbe.
1963-05-31KocsiálláspénzVasműnek 6,5 millió, MÁV-nak sovány vigasz,a népgazdaságnak kétszeres kár a kocsiálláspénz.
1963-04-26A MÁV Kereskedelmi FőnökségénMennyiségi és minőségi feladatok növekedése.
1963-03-17Utaztatunk? Utaztatunk?Ausztriában vágják, azután hazautaztatják ahengermű termékeit.
1963-02-12Termelési tanácskozás a dunaújvárosi állomásonGyors kocsirakodás, megfelelően terített, időben indított vonatok segíthetnek a közlekedésben.
1962-12-30"Telt ház" fáradságos jégtörés a kikötőbenMegtelt a kikötő.
1962-11-13Három üzem összefogásából milliós megtakarításA meleg öntecs átadásának megtakarítása.
1962-11-09Tüzelőnélküli gőzmozdony a VasműbenTervezte: Kasza József mérnök, és Kiss István mérnök.
1962-09-28Elveszett órák, elveszett értékekA munkanapfényképezések tanulságai a Szállítóműnél.
1962-09-18A Vasműből jelentikEzer tonna tűzállótéglát szállít a Vasmű Százhalombattára. A Duna alacsony vízállása miatt megcsappant a kikötő forgalma.
1962-08-31Hogyan keletkeznek a vasúti károkA MÁV gyakran mellőzi a mérlegelést, ebből származnak a károk.
1962-08-28Elkészűlt a Vasműben a meleg és hideghengerművet összekötő szállítószalag rendszerA két nagyüzemet-nagyrészt föld alatti alagútban-egy 104 és egy 774 méter hosszúságú szállító szalagrendszer köti össze.
1962-07-17Autóbuszon, teherautón, taxinLátogatás az AKÖV telepén, 22 szocialista brigád,tisztaság,
1962-06-08Fontos népgazdasági érdekA vasúti kocsik állásidejének csökkenése. Évente több millió forint büntetés
1962-06-08Tárgyalt a Tanács Végrehajtó BizottságaA városi közlekedés helyzetéről, a Víz-és Csatornaművek munkájáról.
1962-05-29A kikötő nyári gondjaiHatékony intézkedésre van szükség az uszálykirakások meggyorsítására.
1961-11-17A Vasműből jelentik.A takarékos energiagazdálkodás eredményei és tervei. Egy hét alatt 27 uszály szovjet vasérc érkezett a kikötőben. Malomkísérleti állomás épül az erőmű szénterén.
1961-07-25Jó vágányon halad a Vasműben a kocsiálláspénz csökkentése.Még sok szervezési és egyéb feladat vár megoldásra.
1961-07-11Az idén már több mint 1400 irányvonatot indítottak városunkból.Féléves tervüket egy százalékkal túlteljesítették.
1961-04-29Az év eleje óta százzal több uszály érkezett a kikötőbeA forgalom élénkebb, mint az előző években volt.
1961-02-10Négyszázötven vasútforgalmi és vontatási dolgozót képez ki a Vasmű60 mozdonyvezetőt és 25 Diesel-mozdonyvezetőt képeznek ki.
1961-01-31Küzdelem a hideg és a fagy ellenFelkészülés a télre.
1961-01-27"Telt ház" a kikötőbenNégy vontató hajó, 30 uszály az elmúlt napokban
1961-01-26"Telt ház" a sztálinvárosi kikötőbenNégy vontatóhajó, 3 uszály a kikötőben.
1961-01-17"Sztálinvárosért 1960"Társadalmi munkás jelvény arany, ezüst, bronz fokozatának kiosztása a szállító gyárrészlegénél.
1961-01-10Miért nem népszerű ember Farkas művezető?Szociográfia.
1960-12-20"Objektív akadályok a szállítás útjain"Kárként jelentkezik az időben ki nem rakodott vasúti szerelvények állásideje.
1960-12-16Tél küszöbén a kikötőbenAz idén még 46-47 ezer tonna árut várnak
1960-12-13A szállító gyárrészleg felkészült a télreMeleg ruha, védőital, mozgó kompresszor a vasúti kocsik kiolvasztására, készülődés a télre.
1960-12-09Újállomástól a VasműigSzáll-Rak szervezi a Vasmű szállításait.
1960-11-03Októberben már sok üzemnek szállított lemezt a Dunai VasműNövelte termelését a vasmű meleghengerműve. Szerdától üzembe lép a lemeztekercselő gép.
1960-10-18Januártól a Vasmű veszi át a VASMÁV-tól a gyáron belüli vasúti közlekedéstA gyár mintegy 90 km hosszú vasúti vonalain, négy pályaudvarán, kb. 770 vasutas dolgozik.
1960-10-12Januártól a Vasmű veszi át a VASMÁV-tól a gyáron belüli...
1960-09-23Kedden megkezdődött az őszi nagy forgalom a kikötőbenÉv elejétől 500 uszonyt raktak ki.
1960-09-13A MÁV és az AKÖV dolgozói az őszi csúcsforgalom sikeres...Őszi csúcsforgalom a szállításokban.
1960-08-12Derekas munkát végeztek az első félévben a VASMÁV forgalmiA Vasműben az idei első félévben 10 ezer 967 kocsival érkezett több, mint a múlt év első felében.
1960-05-10Csúcsforgalom szárazon és vízenVasúton 736 vagon, vízen 16 uszály alapanyag érkezett egyetlen napon a városba.
1960-02-12A vasúti dolgozók "főorvosa"Mohai László a Vasmáv Fűtőház irányítója.
1960-02-12Reniből elindult egy uszály.Riport a téli kikötőről. Az első uszály 1954. június 17-én futott be.
1959-11-17Eredmények és hibák a közlekedési vállalatok munkájábanA KPM 1. számú igazgatóságának szállítási értekezlete Sztálinvárosban
1959-11-03Havonta millió utast szállít az AKÖV79 autóbusszal, és 11 pótkocsival bonyolítják le a forgalmat.
1959-10-20IrányvonatokonIrányvonatokon szállítják a vastartalmú óbudai luxmasszát a Dunai Vasműbe
1959-09-29A Szállító gyárrészleg automatizálási tervébenDieselesítés, a mozdonyok rádióirányítása, és a fényjelzős központ.
1959-08-19270 tonna súlyt emel fel a Sztálinvárosi Acélmű darujaAz öntőüstök megnagyobbitása a daruk teherbiróképességének növelését is szükségessé tette. Ezt házon belül oldották meg.
1958-09-26Tárgyalt a MÁVA rakodások meggyorsításáról, a házhoz szállítás problémájáról, az őszi csúcsforgalom feladatairól.
1958-09-12Hogyan dolgoznak a Vasmű gyárrészlegei?A kohászati gyárrészlegek, az acélmű, az erőmű, a szállító gyárrészleg, és a karbantartó?
1958-08-01Fejlődik a száll-rak KISZ szervezeteA szervezetben folyó munkáról
1958-05-23Év eleje óta 235 uszályt raktak ki a kikötőbenTöbb mint 150 ezer tonna vasérc érkezett.
1958-05-09Körülbelül hatvan méterrel meghosszabbították a kohók ércárkátNagy szükség van rá, mert a kikötőbe ismét nagy mennyiségű szovjet vasérc érkezett.
1958-03-11A Vasműből jelentik...Társadalmi munkában gépkocsit javít a száll-rak üzemének ifjúsági brigádja. Nótával köszöntötték a Vasmű nődolgozóit az üzemek. A kokszoló elérte a napi 85 kamrás üzemmenetet.
1958-01-28"Öreg diákok" vizsgájaA szállító gyárrészleg kotrómesteri tanfolyama befejeződött. Majdnem fél évig tartott a tanfolyam.
1957-07-26"Gazdaságosabb termelésért" mozgalom június havi eredményeiA Szállító Gyárrészlegben, és a Nagyolvasztó Gyárrészlegben.
1957-05-21Mi újság a kikötőben?Áprilisban vette át a Száll-Rak a kikötőt.
1957-05-07Kilencezer vagont rakott ki áprilisban a Száll-Rak.Műszakonként átlag 26 rakodómunkás dolgozik.
1957-04-04A kikötőbenA Dunai Vasmű kikötéjében (képek)
1957-03-22Van e a kikötőnak gazdája s ha van, akkor miért nincs?Még mindig nem tartozik a vasműhöz a kikötő. A vasmű 2 és féléves harca a KPM-mel a kikötőért.
1957-01-16A Száll-Rak munkástanácsa jó úton járPanaszok, követelések a Száll-Raknál, vélemények a pártról.
1956-12-05Újra termel a VasműA sztrájk végeztével a Vasmű egész területén megindították a munkát.
1956-01-20Érdektelen bérezések, terméktelen órákA vágánydarusok többéves problémája
1956-01-06Meggyorsult a szállítás, csökkent az önköltségA "Kocsit kocsiért" rendszer bevezetésével pénzt-és munkaerőt takarítottak meg. A mozgalomról...
1956-01-03Újabb darut helyeztek üzembe a kikötőben (kishír)A megnövekedett forgalom tette szükségessé egy harmadik daru elhelyezését.
1955-12-23Hogy gyorsabb legyen a segítség...A sztálinvárosi mentőforvos érdekes újítása
1955-10-28Az akarat és a becsületes munka eredményeA Szállítási Gyárrészleg 1955. évi felajánlásairól
1955-10-11A Vasmű mostoháiŐrjárat a gyári vasútvonalakon.
1955-08-05Megélénkült......a kikötő forgalma
1955-06-28Megmentik a bolozattéglákat!Kép és szöveg Konrád Árpád újításáról
1955-06-07Hétfőn megérkezett a kikötőbe a századik uszály vasércA folyami szállítással a kohó szükségletének jelentős részét kielégítik...
1955-05-30A Sztálinvárosi Fűtőház felajánlása
1955-05-20Egy hét alatt öt acél... -irányvonat indult el a Vasműből
1955-05-20"Ezek a föld erei..."A MÁV teherforgalmat is bonyolít, a Vasmű forgalmát.
1955-05-13Az önköltség jelentékeny csökkentését vállalják......a Szállítási gyárrészleg dolgozói.
1955-03-04A Vasmű ereiLátogatás a Szállító gyárrészlegben
1954-08-10Ezt láttuk a Száll-Rak-nálA tervteljesítésről, a raktározásról
1954-08-10A Száll-Rak mérlegbeszámolójánA Száll-Rak fennállása óta első ízben tartott negyedévi mérlegbeszámolót.
1954-06-29Sztálinváros kikötőjében"A közel két hete üzembe helyezett kikötő óriási megtakarítást jelent..."
1954-06-11A kikötő készen áll......a vasérc fogadására.
1954-04-16Elindult az első irányvonat a sztálinvárosi készár-pálya..Elindult az első irányvonat Ozd felé.
1954-02-19Munkája fontosságának a tudatában......jelenti a Szállítási és Raktározási Vállalat, hogy felkészült a Sztálin Vasmű I. sz. nagyolvasztójának az indulásához. Feladatok...
1954-02-05Talán mégsem személyeskedés?A Nagyolvasztó folyamatos üzemeltetése a szállítás, az alapanyagellátás kérdésében.
1954-01-08A Sztálinváros-Rétszilas közötti új vasútvonalat január 14-éJanuár 14-én adják át a Sztálinváros-Rétszilas közötti vasútvonalat. Az új vasútvonal üzembehelyezése azért nagy jelentőségű, mert lehetővé teszi, hogy a pécskörnyéki bányákból a szén az eddigi hetven kilométer hosszú kerülő helyett a 33 kilométeres új vasútvonalon jusson el a Sztálin Vasműhöz. (teljes hír)
1953-08-28A Budapesti Járműgyár dolgozói terven felül különleges pótkocsit gyártottak Sztálinváros részéreA Budapesti Járműgyár dolgozói terven felül különleges pótkocsit gyártottak Sztálinváros részére.
1953-03-24Az első irányvonatÚtnak indul az első sztálinvárosi gyártmányokkal megrakott irányvonat.
1952-09-29Megalakult a Szállítási és Raktározási Vállalat...a Szállítási és Raktározási Vállalat
1951-01-03Áldozatkész munkával, határidő előtt épült fel a Dunai Vasmű első vasútvonala.1950. december 21-én adták át.
ISD Portolan Kft.A kft. honlapja. Cégismertető: 1992 január elsején alakult export-import szállítmányozási feladatok ellátására, fuvarozás lebonyolítására.
Szabadság térHolland megrendelésre 2 szállítóbárkát bocsájtottak nemrég vízre a dunaújvárosi kikötőben.
Reggeli információs magazin TV" 2000-02-11 06.30A vasutas sztrájk egyre több vállalatnak okoz gondot. A Vasműben például napokon belül leállhat a termelés a szénhiány miatt. A vasutas sztrájk miatt jóval kevesebb szén érkezik a gyárba.
Híradó - RTL Klub 2000-09-18 18:30A vasutassztrájk miatt az alapanyagok nem érkeznek meg a gyárakba, legnagyobb gond a Dunaferrnél van, ahol milliárdos veszteségről beszélnek.
Esti krónikaA vasutassztrájk hatása a termelő üzemekre, közöttük a Dunaferr Rt-re.
Arcok a gyárból. Kasza József1960-ban került a városba, kezdetben a vasműben a Szállraknál dolgozott...19852-ben a Szállrak vezetője lett, 1997-ben ment nyugdíjba.
Arcok a gyárból. Kósa Fehér JózsefA Dunaferr Termelésiés Értékesítési Igazgatóság Raktározási és Kiszállításiüzeménél dolgozik mint üzemvezető.
DUNAFERR Portolan Kft. Kikötő IgazgatóságA Dunaferr Kikötő Korlátolt Kft. 2007. szeptember 30-i hatállyal beolvadt a DUNAFERR Portolan Kft-be. A beolvadt társaság tevékenységét 2007. szeptember 30-tól a DUNAFERR Portolan Kft. szervezetén belül Kikötő Igazgatóság néven tovább folytatja. A kikötő honlapja.
Képek a Dunai VasműrőlAcélmű gyáregység, Hengermű gyáregység, Kokszvegyészeti gyáregység, Lemezfeldolgozó gyáregység, Nagyolvasztó gyáregység, Szállító gyáregység, személyek, ünnepségek, látogatók. Válogatás a Dunaújvárosi Hírlap Pannon Lapok Társaság (PLT) fotóarchívumának anyagából. A képek a DH-PLT tulajdonát képezik, felhasználásuk engedélyhez kötött.
Képek a Dunai Vasmű kikötőjérőlVálogatás a Dunaújvárosi Hírlap Pannon Lapok Társaság (PLT) fotóarchívumának anyagából. A képek a DH-PLT tulajdonát képezik, felhasználásuk engedélyhez kötött.