A Szállítómű története
1950-ben a Pusztaszabolcs-Paks vasútvonalból leágaztattak
Dunapentele állomásra egy sinpárt. Ezt vezették be a gyár kijelőlt
helyére.1951-ben az első vonatszerelvény Bebrics Lajos közlekedési
miniszterrel a gyár területére érkezett. Ez a megálló a mai
Béke-téri kapu közelében volt.
1952-ben Népgazdasági Tanács utasítására létrehozták a Sztálin
Vasmű Szállító és Raktározó Üzemét 1952 júl. 1-i
bejegyzéssel.Feladata a vasmű üzemeinek ellátása vasúti, közúti és
vizi uton. A Dunai Vasműnbelül 5 pályaudvar működik. Ezért kellett
1953-ban létrehozni a VASMÁV üzemfönökséget, mely a vasműn belüli
vasuti szállítást felügyeli.
1961-ben szerkezeti átalakulás folytán megalakul a Szállító
Gyáregység, és megszünik a VASMÁV. A vasuti szállitás 29 db
gőzmozdonnyal és 5 db dieselmozdonnyal történt. 1980-ra diesel
mozdonyok szállítanak csak. 1979-től Szállító Gyáregységgé alakul,
1991-től, az Acélmű Kft felügyelete alá kerül, mint Szállítómű, a
Kikötő önálló Kft lett.
1999-től a közúti szállítás a Logisztikai Kfthez került.