A Szállítómű története

1950-ben a Pusztaszabolcs-Paks vasútvonalból leágaztattak Dunapentele állomásra egy sinpárt. Ezt vezették be a gyár kijelőlt helyére.1951-ben az első vonatszerelvény Bebrics Lajos közlekedési miniszterrel a gyár területére érkezett. Ez a megálló a mai Béke-téri kapu közelében volt. 1952-ben Népgazdasági Tanács utasítására létrehozták a Sztálin Vasmű Szállító és Raktározó Üzemét 1952 júl. 1-i bejegyzéssel.Feladata a vasmű üzemeinek ellátása vasúti, közúti és vizi uton. A Dunai Vasműnbelül 5 pályaudvar működik. Ezért kellett 1953-ban létrehozni a VASMÁV üzemfönökséget, mely a vasműn belüli vasuti szállítást felügyeli. 1961-ben szerkezeti átalakulás folytán megalakul a Szállító Gyáregység, és megszünik a VASMÁV. A vasuti szállitás 29 db gőzmozdonnyal és 5 db dieselmozdonnyal történt. 1980-ra diesel mozdonyok szállítanak csak. 1979-től Szállító Gyáregységgé alakul, 1991-től, az Acélmű Kft felügyelete alá kerül, mint Szállítómű, a Kikötő önálló Kft lett. 1999-től a közúti szállítás a Logisztikai Kfthez került.

Tárgyszavak